ارباب حلقه ها 20 سال پیش فرهنگ عامه را برای همواره تغییر داد

به گزارش وبلاگ غزل، فیلم یاران حلقه پیتر جکسون در سال 2001 وارد سینما شد و زندگی الایجا وود و فرهنگ عامه را برای همواره تغییر داد. این روزها، پیتر جکسون مشغول مستند سه قسمتی تحسین برانگیز بیتلز، برگرد (Beatles، Get Back) از شبکه دیزنی پلاس است. اما 20 سال پیش، او با مجموعه ای سه قسمتی دیگر درباره گروه محبوب ارباب حلقه ها که در 19 دسامبر 2001 در سینماها به نمایش عایدی، نشان خود را بر فرهنگ عامه گذاشت.

ارباب حلقه ها 20 سال پیش فرهنگ عامه را برای همواره تغییر داد

اولین فیلم این سه گانه با نام یاران حلقه بر اساس رمان های جی آر آر تالکین، حماسه هابیت ها را از شایر شروع کرد که با انسان ها، الف ها و کوتوله ها متحد می شوند تا سفری سخت را برای شکست دادن سائورون شیطانی و بازگرداندن صلح به سرزمین میانه انجام دهند. جکسون الایجا وود را که در آن موقع 18 سال داشت، برای نقش اول در نقش فرودو بگینز انتخاب کرد.

گروهی متشکل از بازیگران درخشان شامل ایان مک کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس دیویس، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، یان هولم و اندی سرکیس از اعضای تیم بازیگری این فیلم بودند و هر سه فیلم را به طور همزمان در نیوزیلند طی 438 روز فیلمبرداری کردند.

وود در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر می گوید: این فیلم ها واقعا نمایانگر زمان خارق العاده ای در زندگی من هستند، و آن ها فیلم هایی هستند که من واقعا دوستشان دارم. تماشاگران و منتقدان نیز به یاران حلقه علاقه داشتند. هالیوود ریپورتر در سال 2001 این فیلم را یکی از آن فیلم های ارزشمند دانست که به نظر می رسد با پیشرفتش بهتر و بهتر می گردد. ارباب حلقه ها با بودجه 93 میلیون دلاری، 880.8 میلیون دلار در سراسر دنیا (1.38 میلیارد دلار امروز) به دست آورد.

این فیلم نامزد 13 جایزه اسکار و برنده چهار جایزه از جمله برترین فیلمبرداری، جلوه های بصری، گریم و موسیقی اصلی شد. این فیلم، همراه با دنباله های جکسون و پیش عایدیهای هابیت (Hobbit)، به این فرنچایز یاری کرد تا 5.88 میلیارد دلار در سطح دنیای در باکس آفیس به دست آورد و تاثیری ماندگار در دنیا ایجاد کند. در واقع، آمازون یک پیش عایدی سریالی از ارباب حلقه ها را در پاییز 2022 منتشر خواهد نمود.

وود می گوید: این از همه ما بزرگتر است. ما تجربه ساخت این فیلم ها را داشتیم، اما پس از آن خود فیلم ها و تاثیرات فرهنگی آن ها اهمیت دارد و این خیلی فراتر از ماست. این نقطه اوج کوشش همه، و حالا هواداران آن است.

وود خاطرنشان می نماید که بازیگران این فیلم از هر پروژه دیگری که او در آن درگیر بوده است، با او دوست و نزدیک بوده اند. او می گوید: ما چهار هابیت بیشتر با هم در تماس هستیم. من اورلاندو (بلوم) را نیز در جمع خودمان گنجانده ام.

در میراث به جای مانده از فیلم است که وود بزرگترین لذت و کامیابی خود را می یابد. وود می گوید: ما هنوز هم سال به سال با افراد جوان روبرو می شویم، این بدان معناست که نسل های جدیدی با فیلم ها آشنا می شوند که چیزی را در آن ها پیدا می نمایند که برایشان دوست داشتنی است. بخشی از چیزی که مدت ها بعد از رفتن همه ما ادامه خواهد داشت و مردم با آن ارتباط برقرار می نمایند. شگفت انگیز است.

منبع: hollywood reporter

منبع: دیجیکالا مگ

به "ارباب حلقه ها 20 سال پیش فرهنگ عامه را برای همواره تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارباب حلقه ها 20 سال پیش فرهنگ عامه را برای همواره تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید