آنالیز کامل مشخصات تبلت هواوی MatePad Paper

به گزارش وبلاگ غزل، در رویداد MWC 2022، اولین تبلت با جوهر الکترونیکی به نام Huawei MatePad Paper رونمایی شد. اکنون که مدتی از عرضه آن می گذرد وقت آن رسیده که آنالیز مشخصات این دستگاه بپردازیم.

آنالیز کامل مشخصات تبلت هواوی MatePad Paper

به گزارش وبلاگ غزل، شرکت هواوی به علت تنوع بخشیدن به کسب و کار مصرف نماینده و معرفی دستگاه های هوشمند بیشتر در مجموعه خود به عایدی قابل توجهی دست یافته است. این استراتژی در حقیقت از آنجا به وجود آمد که این شرکت در پی جبران کاهش فروش گوشی های هوشمند بود. چنان که می دانید به خاطر تحریم های آمریکا مسائل زیادی برای هواوی ایجاد شده است.

این دستگاه سعی می نماید یک تعادل دقیق بین کتابخوان های الکترونیکی شناخته شده و تبلت های تمام عیار برقرار کند. این تبلت تازه دارای اجزای داخلی قدرتمند، بدنه دوست داشتنی، صفحه نمایش بزرگ و ویژگی هایی است که آن را در مکان منحصر به فردی قرار می دهد که رقیبی ندارد. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

طراحی

تبلت Huawei MatePad Paper حتی با داشتن صفحه نمایش بزرگ 10.3 اینچی یک دستگاه فوق سبک است. وزن آن تنها 360 گرم است که به طور مساوی در کل بدنه 225.2 در 182.7 میلی متری توزیع شده است.

محوطه پنل جلویی بیشتر به وسیله پنل e-ink اشغال شده است، در حالی که پنل پشتی و بعلاوه قسمتی از قاب سمت چپ از پلاستیک با بافت چرم مانند ساخته شده است. در حالی که ما از بلندگو های بزرگ در بالا و پایین لذت می بریم، باید اشاره کنیم که این دستگاه رتبه IP ندارد، بنابراین باید در ساحل یا حمام مراقب باشید.

یک کلید پاور در بالا وجود دارد که به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می نماید و بعلاوه یک دکمه تنظیم صدا در سمت راست قاب وجود دارد که ممکن است برای ورق زدن صفحات در حین خواندن کتاب نیز استفاده گردد. تبلت MatePad به وسیله یک درگاه USB-C که در پایین واقع شده است شارژ می گردد. بعلاوه سه آهنربا کوچک در سمت راست وجود دارد تا قلم M را برای شارژ مناسب در جای خود نگه دارد.

قلم M در جعبه خرده فروشی عرضه می گردد. شرکت هواوی در جعبه فروشی بعلاوه یک کاور Folio با همان روکش چرم مصنوعی و آهنربا های ریز برای چسبیدن به MatePad ارائه نموده است. این کاور به عنوان محافظ نمایشگر نیز عمل می نماید.

بسته خرده فروشی بعلاوه شامل یک شارژر 22.5 واتی با کابل USB-A مناسب و یک نوک دوم برای قلم M در صورت بروز مشکل در نوک اولیه می گردد. می دانید که قلم به وسیله بلوتوث متصل می گردد، بنابراین از نظر فنی، هر قلم Huawei M می تواند به این دستگاه وصل گردد. البته توجه داشته باشید که امکان اتصال همزمان دو قلم وجود ندارد.

نمایشگر e-ink (جوهر الکترونیکی)

قطر 10.3 اینچی، این دستگاه را به یکی از بزرگترین E-reader های موجود در بازار تبدیل نموده است. هواوی معتقد است که این اندازه بهینه، برای چنین دستگاه منحصر به فردی است. وضوح تصویر دستگاه 1872 در 1404 پیکسل با تراکم 227 پیکسل بر اینچ است. یک مقایسه سریع به ما نشان می دهد که تعداد پیکسل در هر اینچ بیشتر از تبلت های معمولی Huawei Matepad، به ویژه Matepad 2020 با اندازه 10.4 اینچی است.

بزرگترین مشکل نمایشگر های جوهر الکترونیکی، نرخ تازه سازی است. صفحه نمایش تمام لمس ها را ضبط می نماید، اما مشکل در اینجاست که جوهر الکترونیکی به زمان زیادی برای تازه سازی احتیاج دارد. این ممکن است برای بعضی که خواستار پاسخ سریع هستند ناامید نماینده باشد و از عملکرد MatePad Paper به عنوان یک تبلت مناسب رضایت کامل نداشته باشند.

با توجه به سخت افزاری که در این تبلت به کار رفته، این دستگاه می تواند ویدیو های یوتیوب را پخش کند و حتی بعضی بازی ها را اجرا نماید. با این حال، این تجربه ای است که هواوی توصیه نمی نماید و ما هم توصیه نمی کنیم. در کل باید گفت که صفحه نمایش با جوهر الکترونیکی برای پخش فیلم و اجرای بازی های موبایل ساخته نشده است.

سرعت پاسخگویی صفحه نمایش هنگام استفاده از قلم M نیز یک مشکل است. تعامل انجام می گردد و کلمات و ارقام نوشته می شوند، ولی سرعت مورد دلخواه کاربران تأمین نمی گردد.

عملکرد نرم افزار و کتاب الکترونیکی

دستگاه MatePad Paper هواوی با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 عرضه می گردد. این رابط سفارشی برای این تبلت با جوهر الکترونیکی ساخته شده است. این سیستم بعضی از قابلیت های همیشگی خود را دارد و بعضی را متناسب با شیوه کار این تبلت خاص، تغییر داده است.

یک نوار تنظیمات در سمت چپ وجود دارد که دسترسی سریع به نمایه کاربر، تنظیمات، کتاب ها و همه برنامه ها مانند AppGallery، مرورگرها، بازی ها و برنامه های سیستمی مانند Calculator، Calendar، Files، Cloud، Optimizer را فراهم می نماید.

هواوی یک میانبر اختصاصی برای کتابفروشی هواوی نیز دارد. این شرکت با افتخار ادعا می نماید که بیش از 2 میلیون عنوان در فروشگاه خود دارد، اما در واقعیت، همه منطقه ها به همه آن ها دسترسی نخواهند داشت. با این حال، شما می توانید به صورت دستی عناوین را به وسیله بلوتوث یا USB-C با پشتیبانی کامل از epub و pdf اضافه کنید.

وقتی صحبت از PDF شد، مهم است که هنگام آماده شدن برای خواندن کتاب، اتصال به اینترنت داشته باشید، زیرا MatePad Paper باید یک برنامه کتابخوان اختصاصی برای این فایل ها دانلود کند. کتاب فروشی های دیگر مانند Kobo و Aldiko را می توان به وسیله AppGallery پیدا کرد یا به صورت جانبی بارگذاری کرد، اما قابل درک است که سرویس های Apple و Google اجرا نمی شوند. تحریم های آمریکا را که فراموش ننموده اید.

شرکت هواوی گفته که این دستگاه می تواند به عنوان یک ابزار ثانویه در ارائه های تجاری مورد استفاده قرار گیرد، اما ما در استفاده از آن به عنوان صفحه نمایش دوم با Huawei Matestation X با مسائلی روبرو شدیم. بعلاوه به علت کمبود رنگ و کند بودن نرخ تازه سازی، عملکرد قابل قبولی ارائه نمی دهد.

عمر باتری و سایر سخت افزار ها

ظرفیت باتری 3625 میلی آمپر ساعت ذکر شده است. این با بیشتر تبلت های دیگر فاصله زیادی دارد، اما صفحه نمایشی که در اینجا در خصوص آن صحبت می کنیم بسیار فرق دارد و هواوی می گوید با صرفه جویی در مصرف انرژی، باتری دستگاه می تواند 28 روز دوام بیاورد. اگر بلوتوث و وای فای روشن باشند اندازهی باتری در حالت آماده به کار تخلیه می گردد، اما باتری MatePad Paper می تواند به راحتی تا دو هفته با یک بار شارژ، حتی با روشن بودن نور پس زمینه، دوام بیاورد.

ما بیش از یک ماه است که دستگاه را در اختیار داریم و دستگاه تا به امروز تنها دو بار احتیاج به شارژ مجدد داشته است. در نظر داشته باشید که کاربران ما دائما در حال استفاده از دستگاه هستند. اکنون بد نیست نگاهی به سایر مشخصات دستگاه نیز بیاندازیم. این تبلت روی چیپست Kirin 820E کار می نماید که همان پردازنده گوشی هواوی نوا 8 است. فضای ذخیره سازی آن 64 گیگابایت است و از رم 4 گیگابایتی استفاده می نماید. این اندازه از ظرفیت رم بسیار از بیشتر از چیزی است که دستگاه به آن احتیاج پیدا می نماید.

شارژ سریع 22.5 واتی دستگاه، باتری را ظرف تنها 5 دقیقه برای دو ساعت مطالعه شارژ می نماید، در حالی که شارژ کامل از 0 تا 100 درصد حدود 100 دقیقه طول می کشد.

قیمت و نتیجه گیری

باید اذعان کنیم که مقایسه این تبلت با رقیبان آن کاری بسیار دشواری است. می دانید که این دستگاه کارایی بالاتری نسبت به Kindle محصول آمازون انجام می دهد.

هواوی تصمیم گرفته برای این دستگاه بی نظیر قیمتی 500 یورویی در نظر بگیرد. این اندازه زیاد به نظر می رسد. برای هواداران بوک ریدر با جوهر الکترونیکی، انتخاب های مقرون به صرفه تری هم موجود است. با این حال، این دستگاه یک تبلت با جوهر الکترونیکی منحصر به فرد است که امثال محصولات آمازون نمی توانند با آن مطابقت نمایند.

در واقع ما باید هواوی را ستایش کنیم. این شرکت محصول منحصر به فردی را عرضه نموده که ویژگی هایی را از هر دو دستگاه (تبلت و بوک ریدر) برای گروه خاصی از مصرف نمایندگان ارائه می نماید. کسانی که علاقه مند به خواندن کتاب های الکترونیکی و یادداشت برداری روی صفحه نمایش بزرگ هستند و در عین حال به تمام ویژگی های هواوی در یک تبلت علاقه مندند، می توانند از این دستگاه استفاده نمایند. ما قویاً این تبلت شاخص را برای این گروه خاص از کاربران توصیه می کنیم.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

به "آنالیز کامل مشخصات تبلت هواوی MatePad Paper" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز کامل مشخصات تبلت هواوی MatePad Paper"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید