برگزاری آیین سنتی چله شو در تالش

به گزارش وبلاگ غزل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تالش از برگزاری آیین سنتی چله شو در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری آیین سنتی چله شو در تالش

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در روز 1 دی ماه 1400، پردل امیری نژاد با اعلام این خبر گفت: آیین پاسداشت شب یلدا، اخرین شب پاییز و طولانی ترین شب سال به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تالش در طولارود تالش برگزار گردید.

در این مراسم امیری نژاد با تأکید بر اهمیت پاسداشت فرهنگ و آداب و رسوم محلی، خصوصا در نواحی عشایری گفت: انتقال مفاهیم غنی فرهنگی و تاریخی در نسل های مختلف می تواند از ثمربخش ترین آثار برگزاری مراسم آیینی است.

امیری نژاد با تقدیر از عوامل برگزاری این مراسم و انجمن مردم نهاد کیش تالش در برگزاری آن گفت:در سنوات گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته کوشش شده تا حلقه ارتباطی با حضور انجمن های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد گردد.

در سرانجام مراسم چله شو که با حضور عموم مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید با اهدای جوایزی، از برگزارکنندگان این مراسم تقدیر و تشکر شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "برگزاری آیین سنتی چله شو در تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین سنتی چله شو در تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید