تدوین دستور کار جدیدی برای دسترس پذیرتر کردن گردشگری

به گزارش وبلاگ غزل، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های واصله، تدوین دستور کار جدیدی برای دسترس پذیرتر کردن گردشگری صورت پذیرفت.

تدوین دستور کار جدیدی برای دسترس پذیرتر کردن گردشگری

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، سازمان ملی نابینایان اسپانیا (ONCE) و انجمن استانداردسازی اسپانیا UNE کوشش هایی را به منظور معرفی یک استاندارد بین المللی جامع برای دسترسی آسان در تمام بخش گردشگری انجام داده اند.

در یک جلسه ویژه در خصوص سمینار گردشگری برای همه که در نمایشگاه گردشگری فیتور 2023 در مادرید برگزار گردید، نمایندگان ادارات گردشگری، مقاصد، شرکت ها و انجمن های حرفه ای صنعت گردشگری به این سه سازمان پیوستند تا ابزارهای نوی را در راستای اجرای استاندارد UNE-ISO 21902 در خصوص گردشگری قابل دسترس در سراسر زنجیره ارزش ارائه دهند.

این ابزارها شامل یک راهنمای کاربری نو متمرکز بر محل اقامت، غذا و نوشیدنی و شرکت های MICE است که در فیتور راه اندازی شده است. این راهنما به عنوان نقطه شروعی برای ارزیابی سطح دسترسی آنها و برای توسعه یا تطبیق خدمات آنها خواهد بود.

این راهنمای نو با همکاری سازمان های پیشرو جامعه مدنی و صنعتی مانند اتحاد مهمان نوازی پایدار، حلقه بین المللی مدیران مهمان نوازی (CIDH) و بعلاوه شبکه اروپایی برای گردشگری قابل دسترس (ENAT) فراوری شده است.

این امر در پی دستورالعمل های منتشر شده در دسامبر اجرا شده که بر مدیریت های دولتی متمرکز بود. در خصوص دوم، حمایت بخش گردشگری پرتغال و آرژانتین در پیغام رسانی به دولت ها و مقاصد امری کلیدی بود که سیاست ها، استراتژی ها و برنامه های بازاریابی گردشگری به آنها سپرده شد.

در این سمینار، میگل کاربالدا، رئیس گروه اجتماعی ONCE و خوزه مانوئل هوئسا، مدیر سروی مدیا عنوان نمودند که دیگر هیچ بهانه ای برای غیرقابل دسترس بودن مقصد یا تجربه تفریحی و گردشگری برای هر توریستی، صرف نظر از پیشینه یا سابقه آنها وجود ندارد.

بعلاوه، زوریتسا اوروسویچ، مدیر اجرایی سازمان جهانی گردشگری اضافه نمود که دسترسی مقاصد برای همه، کلیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است. بعلاوه، دسترسی برای همه می تواند کلید انعطاف پذیری باشد، زیرا مشتریان نوی را به همراه می آورد و عملکرد مالی این بخش را بهبود می بخشد.

خاویر گارسیا دیاز، مدیر کل UNE و معاون ISO عنوان نمود که استانداردهای دسترسی به جای مجموعه اقدامات اجباری باید به عنوان ابزار هدایت در انجام بهبودها در نظر گرفته شوند.

منبع: همگردی

به "تدوین دستور کار جدیدی برای دسترس پذیرتر کردن گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین دستور کار جدیدی برای دسترس پذیرتر کردن گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید