ترس بلای جان مجیدی و دشمن استقلال

به گزارش وبلاگ غزل، فرهاد مجیدی در شرایطی از برگزاری ادامه رقابت های این فصل ابراز نگرانی کرده که استقلال نیاز به سرمربی دارد که در لحظات سخت از مبارزه کردن شانه خالی نکند.

ترس بلای جان مجیدی و دشمن استقلال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ غزل، در روز هایی که پرسپولیس و کادرفنی اش اصرار به ادامه لیگ دارند استقلال با تفکرات نشات گرفته از سرمربی جوان و مدیرعامل بیگانه با فوتبالش تلاش زیادی می کند تا همه چیز طبق خواسته زنوزی مالک تراکتور پیش رفته و لیگ تعطیل شود. البته تیم هایی چون نساجی و شهر خودرو هم در این راه سعی می کنند مالک تبریزی را تنها نگذارند.

موضع ای که مجیدی و سعادتمند در پیش گرفته اند اصلا باب میل هواداران بیشمار این تیم نیست و شاید آنها بیشتر از هر زمان دیگری دلشان برای فوتبال لک زده و دوست دارند تیمی که استراماچونی ساخت و تحویل آقایان داد فصل را حداقل با قهرمانی در جام حذفی به اتمام برساند.

مجیدی از روزی که لیگ تعطیل شد هرگز به مانند یک مربی با تجربه و باهوش عمل نکرد. او بعد از آنکه متوجه شد در تیم پرسپولیس، بازیکنان با بستن GPS تمرینات اختصاصی خود را پشت سر گذاشته یحیی به اتفاق دستیارانش آنها را به خوبی کنترل می کنند، همین کار را در استقلال پیش گرفت. البته مسئولیت را به عهده دستیارانش گذاشت و تمرکز خود را روی مسائل مدیریتی گذاشت.

مجیدی خیلی سعی کرد با موضع گیری علیه وزیر ورزش و نیش و کنایه به وی بابت انتخاب هایش، افراد مورد نظر خود را به هیئت مدیره و مدیریت استقلال بیاورد اما در نهایت مجبور شد با احمد سعادتمند کارش را پیش ببرد. هر چند رابطه مجیدی با سعادتمند اصلا از روز اول خوب نبوده و دو طرف در چند ماه اخیر نهایتا یک دیدار با یکدیگر داشته اند. اخیرا هم می بینیم مجیدی با نامه نگاری برنامه ها و خواسته هایش را به مدیرعامل باشگاه خود انتقال می دهد که جای بحث فراوان دارد.

مجیدی بعد از مرگ متین قوسی فوتبالیست 18 ساله بر اثر ویروس کرونا، استوری در اینستاگرام گذاشت و موضع واقعی خود که تعطیلی لیگ بود را اعلام نمود در حالی که بازیکنان تیمش انتظار چنین استوری و در واقع موضع گیری او در قبال بازی های باقی مانده لیگ در فاصله کوتاه مانده به آغاز از سرگیری تمرینات را نداشتند.

نکته قابل توجه اینکه سرمربی استقلال اخیراً شرایط بدنی بازیکنانش را در تمرینات دیده و شرایط آنها اصلاً باب میلش نبوده، برای همین فشار تمرینی را بالا برده است اما در سوی دیگر به دنبال اعتراض برخی تیم های لیگ فزونی مبنی بر تعطیلی لیگ سعی می کند از قافله عقب نماند و از طریق نامه به مدیرعامل موضع دوباره خودش را برای تعطیلی لیگ با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا اعلام می کند.

موضعی که نشان می دهد مجیدی بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده کاری خود در استقلال تردید دارد و شاید فقط تعطیلی لیگ می تواند او را در قامت سرمربی تیمش نگه دارد. چه بسا او اگر در صورت پیگیری مسابقات مقام درخور توجهی کسب نکند و مهمتر از همه در جام حذفی قهرمان نشود، جایگاهش در استقلال را از دست بدهد. مخصوصاً وقتی صحبت از خداحافظی امیر قلعه نویی از سپاهان به گوش می رسد.

بارها عنوان شده که تیم های بزرگ همواره به سرمربیانی نیاز دارند که از تفکری بزرگ بهره برده و بتوانند در سخت ترین شرایط از مبارزه شانه خالی نکنند و با دادن اعتماد نفس به شاگردان خود نتایج خوبی بگیرند. تفکری که برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس حاکم کرد و شخصیت از دست رفته سرخ پوشان را به این تیم بازگرداند و پس از رفتن او نیز هنوز این تفکر در پرسپولیس وجود دارد که بازیکنانش همواره تشنه موفقیت و قهرمانی باشند. در حالی که این تفکر باید در استقلال که چندین سال قهرمان نشده به شکل قویتری وجود داشته باشد.

شاید استقلال شرایط خوبی در جدول لیگ برتر در مقابل با رقیب سنتی خود نداشته باشد اما در جام حذفی برای رسیدن به قهرمانی امیدوار است و مشخص نیست چرا فرهاد مجیدی اصرار دارد تیمش مسابقات را نیمه کاره رها کند. او نباید استقلال را فدای آینده کاری خود و ترس از برکناری اش کند. اگر او واقعاً از ماندن در سمت سرمربیگری استقلال نگران است و دنبال تعطیلی لیگ برای بقایش در این تیم است چه بهتر که همین حالا مربیگری را کنار بگذارد. شخصیت مجیدی در دوران بازیگری هم این گونه بود. او در رقابت با همتایان نامدار خود محافظه کار نشان داد، برای همین علی رغم شایستگی فنی بالا جایگاهی ثابت در تیم ملی پیدا نکرد و فقط در رده باشگاهی بازیکنی محبوب باقی ماند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ترس بلای جان مجیدی و دشمن استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس بلای جان مجیدی و دشمن استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید