سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا دارد شتاب می گیرد

به گزارش وبلاگ غزل، سازمان دنیای بهداشت می گوید همه گیری دنیای ویروس کرونا دارد شتاب بیشتری پیدا می نماید و دنیا به مرحله جدید خطرناکی وارد می گردد.

سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا دارد شتاب می گیرد

به گزارش وبلاگ غزل به نقل از تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز آدینه 30 خرداد به وبلاگ غزل در ژنو گفت برای نخستین بار بیش از 150 هزار مورد جدید عفونت با ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در دنیا گزارش شده است.

به گفته تدروس، تقریبا نیمی از موارد جدید گزارش شده عفونت به قاره آمریکا مربوط است و شمار موارد عفونت در برزیل در آمریکای جنوبی اکنون از یک میلیون مورد گذشته است، اما شمار قابل توجهی از موارد عفونت هم مربوط به آسیای جنوبی و خاورمیانه است.

شمار موارد عفونت با یوروس کرونا در آفریقا نیز از 300 هزار مورد گذشته است و آفریقای جنوبی با وجود اینکه یکی از سخت ترین قرنطینه ها در دنیا را به اجرا در آورده است، 30 درصد موارد بیماری را به خود اختصاص می دهد و از لحاظ شمار مرگ های ناشی از کرونا در این قاره پس از مصر در رده دوم است. آفریقای جنوبی روز آدینه 4000 مورد جدید کووید-19 گزارش کرد.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت گفت: دنیا وارد مرحل جدید خطرناکی از شیوع کرونا شده است و اضافه نمود اقدامات مهار بیماری مانند فاصله گیری اجتماعی، ماسک زدن و شستن دست ها هنوز باید همچنان اجرا شوند تا مانع شتاب دریافت پاندمی کرونا شوند.

بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 8.6 میلیون مورد و شمار مرگ های ناشی از آن از 460 هزار مورد گذشته است.

آمریکا با حدود 120 هزار مورد و برزیل با حدود 50 هزار مرگ ناشی از همه گیری کرونا بیشترین تلفات ناشی از کووید-19 را گزارش نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا دارد شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا دارد شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید