شهر بندری کوچی، بهشت گرمسیری هند

به گزارش وبلاگ غزل، آیا تا به حال نام شهر بندری کوچی به گوشتان خورده است؟ نظر شما در خصوص شهری که زیبایی های زیادی در آن پنهان شده است و به مانند یک الماس می درخشد، چیست؟ آیا تمایل دارید به یکی از زیباترین نقاط کره زمین که بسیار بکر و دست نخورده به جای مانده است، سفر کنید؟

شهر بندری کوچی، بهشت گرمسیری هند

اگر شما نیز مانند ما دوست دارید راهی یک سرزمین ناشناخته و زیبا شوید، ادامه این متن را با ما باشید. ما قصد داریم به یک بهشت گرراستای در کشور هند سفر نموده و چند دقیقه ای را در این زمین زیبا و پر رمز و راز و تنها به واسطه کلمات قدم بزنیم و روحمان را از زیبایی سرشار کنیم.

شهر بندری کوچی کجاست و تاریخچه آن چگونه است؟

کوچی که قبلا به آن کوچین می گفتند یکی از شهرهای بندری کشور هند به شمار می رود. این شهر در ساحل غرب دریای عرب واقع شده و نام یک منطقه در استان کرالا می باشد. کوچی، دومین شهر این استان بوده و از نظر جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی رتبه اول را در کرالا به دست آورده است.

این شهر را به عنوان یک مرکز تجاری مهم در حوزه ادویه می شناسند که قدمت آن به قرن 14 می رسد. شهر بندری کوچی، ابتدا از طریق اروپایی ها اشغال و به یکی از مستعمره های کشور پرتغال تبدیل شد. بعدها، از تسلط پرتغال خارج و به دست هلندی ها و انگلیسی ها افتاد. در زمان پرتغالی ها این شهر، یکی از مراکز خوشگذرانی ثروتمندان و افسران این کشور اروپایی بود.

این شهر از نظر گردشگری بسیار مورد توجه نهاده شده است و از نظر مقاصد گردشگری در کشور هند رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. نکته جالبی که خوب است در خصوص این شهر بدانید این است که گرچه بهداشت عمومی در کوچه ها و خیابان های این شهر وجود ندارد اما با این حال، این مورد باعث نشده تعداد گردشگرانی که تمایل دارند از این شهر دیدن نمایند، کاهش پیدا کند و یا کسی اشتیاق زیادی برای رفتن به این بهشت گمشده در کشور هند نداشته باشد.

جمعیت گردشگرانی که به این شهر قدم می گذارند آنقدر زیاد است که فرودگاه ساخته شده در این شهر، به عنوان یکی از فرودگاه های بین المللی کشور هند مطرح می باشد و از نقاط بسیار مهم جهان پروازهای مستقیم به این شهر انجام می گردد.

اقلیم شهر بندری کوچی چگونه است؟

آب و هوا و اقلیمی که در این شهر وجود دارد، آب و هوایی نیست که بیشتر گردشگر ها آن را دوست داشته باشند. این شهر آب و هوای موسمی و گرراستای دارد و به علت آن که به خط استوا بسیار نزدیک است معمولا تغییرات درجه هوا در آن بسیار کم اتفاق می افتد. این موقعیت جغرافیایی باعث به وجود آمدن اقلیم گرراستای در این شهر شده است.

علاوه بر دمای بالا، قرار داشتن در ساحل نیز باعث افزایش اندازه رطوبت شهر کوچی شده و گاهی تحمل این هوای شرجی برای افراد، اندکی غیر ممکن و سخت به نظر می رسد. در ماه های ژوئن تا سپتامبر، باران های سنگینی در این منطقه به وقوع می پیوندد. به صورت میانگین 132 روز در این شهر باران می بارد و طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فردی را در این خطه به وجود آورده است.

جاذبه های دیدنی شهر بندری کوچی کجاست؟

به علت آثار تاریخی و باستانی زیادی که در این شهر وجود دارد، به کوچی، ملکه دریای عرب لقب داده اند. این شهر جاذبه های گردشگری فراوان و کم نظیری دارد و یکی از قطب های اصلی گردشگری در کرالا به شمار می رود.

بعضی مردم، شهر کوچی را به علت داشتن منظره های بسیار زیبا و دیدنیی به نام شهر خدا نیز می خوانند. سفر به این شهر و دیدن این منظره ها می تواند خاطره ای بسیار متفاوت و هیجان انگیز به ارمغان آورد. همه چیز در این شهر در نوع خود بسیار خاص و دیدنی است.

از مراکز خرید گرفته تا بندر و حتی آثار تاریخی این شهر، همه و همه فضای بسیار مناسبی برای یک مسافرت کامل و به یادماندنی را ترتیب داده است. برای آنکه هیچ کدام از زیبایی های این شهر را از دست ندهید ما در ادامه جاذبه های دیدنی این شهر را آماده نموده و به شما معرفی خواهیم کرد.

موزه فولکلور

موزه فولکلور از جمله محبوب ترین و دیدنیی ترین آثار شهر کوچی به شمار می رود. از بیرون که به این موزه نگاه کنید با نمایی که شبیه معبد است روبرو خواهید شد و زمانی که به داخل موزه قدم می گذارید متوجه زیبایی فضا که به نحوی بسیار هنرمندانه چیدمان شده است، رو به رو خواهید شد.

کسانی که علاقه خاصی به دیدن اشیاء تاریخی و قدیمی دارند می توانند از حضور در این موزه نهایت استفاده را ببرند. از جمله مهم ترین آثاری که در این موزه نگهداری می گردد مجموعه نقاشی هایی است که به دست یونس مانی کشیده شده است.

معماری که نمای خارجی موزه فولکلور را مزین نموده نیز در نوع خود بسیار زیبا و دیدنیی به نظر می رسد. این موزه از جمله منحصر به فرد ترین موزه هایی است که برای تزیین نمای داخلی و خارجی آن از آثار باستانی استفاده شده است.

جالب است بدانید که قدمت بعضی از این آثار به قرن 15 تا 20 می رسد. حتی بعضی از اشیاء قدمتی 2000 ساله دارند و این یکی از مهم ترین و شاخص ترین تفاوت های موزه فولکلور با دیگر موزه های کشور هند به شمار می رود.

معبد چوتانیکارا پاگاواتی

یکی از زبیاترین بناهای شهر کوچی، معبد چوتانیکارا پاگاواتی است. این معبد در فاصله بسیار کمی از ارنا کولام نهاده شده و به علت خصوصیات مذهبی و معماری خاصی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. این معبد، از جمله مهم ترین معابد این شهر نیز به شمار می رود.

برای آنکه بتوانید از معبد چوتانیکارا پاگاواتی دیدن کنید می توانید با قطار به سمت آن بروید. ضمناً فرودگاه بین المللی کوچی نیز در فاصله 38 کیلومتری از این معبد نهاده شده است و به شما امکان می دهد تا به سرعت از سمت فرودگاه به این معبد زیبا بروید و سفر خود به این شهر را بسیار هیجان انگیز و دیدنیی آغاز کنید. البته ایستگاه اتوبوس ارناکولام نیز در فاصله 17کیلومتری از معبد چوتانیکارا پاگاواتی نهاده شده است و به شما امکان می دهد تا علاوه بر بازدید از این معبد زیبا، مجذوب کنندهیت هایی که در طول راستا وجود دارد را نیز دیدن کنید.

کلیسای سانتا کروز

اگر به شهر کوجی سفر کردید بازدید از کلیسای سانتا کروز را از دست ندهید. این کلیسا نیز از جمله زیباترین و دیدنیی ترین بناهای موجود در این شهر به شمار رفته و تاثیرگذاری خاصی را می توان در آن به چشم دید.

شاید جالب باشد که بدانید این کلیسا یکی از بهترین کلیساهای کشور هند به شمار رفته و فضایی است که گردشگران و گردشگر ها اشتیاق و میل زیادی برای دیدن آن از خود نشان می دهند.

البته کلیسای سانتا کروز، تنها از منظر تاریخی مورد اهمیت نیست و قدمت و تاریخچه آن است که بسیار دارای اهمیت می باشد. این قلعه نیز به دست پرتغالی ها ساخته شده و تا به امروز نیز توانسته زیبایی و شکوه خود را به خارق العاده ترین شکل ممکن حفظ کند و یک مقصد مجذوب کننده برای گردشگر ها به شمار رود.

کاخ ماتانچری در شهر بندری کوچی

از دیگر مجذوب کنندهیت های شهر کوچی، کاخ ماتانچری است. این کاخ که به آن کاخ هلندی نیز گفته می گردد از طریق پرتغالی ها ساخته شده و در سال 1555 به پادشاه کوچی اعطا شد. بعدها این کاخ از طریق هلندی مورد بازسازی و ترمیم نهاده شد و به همین علت است که به آن کاخ هلندی نیز می گویند. به این کاخ زیبا که قدم بگذارید می توانید نقاشی های بسیار زیبایی را در آن مشاهده کنید.

کاخ هیل تریپونی تورا

از دیگر آثار باستانی و بسیار زیبای کوچی، کاخ هیل تریپونی تورا است. این کاخ در سال 1865 ساخته شده و حدود 49 ساختمان در آن احداث شده است. این کاخ زیبا یکی از نمادهای معماری استان کرالا به شمار می رود و در آن می توان یک پارک مخصوص بازی بچه ها، پارک تاریخ، موزه باستانی و یک پارک گوزن نیز مشاهده کرد.

به داخل کاخ هیل تریپونی تورا که قدم بگذارید می توانید نمایشگاه های متفاوت و بسیار مجذوب کنندهی را نیز مشاهده کنید. از جمله این نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه مجمسه های مرمری، سکه، تاج، کتیبه، مجسمه های سنگی، نقاشی و بعضی اشیاء متعلق به خانواده های سلطنتی کوچی را ببنید و با تاریخچه و قدمتی که این شهر پشت سر گذاشته است آشنا شوید.

تورهای ماهیگیری

همان طوری که گفتیم شهر کوچی، یک شهر بندری است و تورهای ماهیگیری از شهرهایی که در ساحل نهاده شده اند، جدایی ناپذیرند. این تورها به علت ساختار متفاوتی دارند به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل شده اند.

به هنگام غروب آفتاب عکاسان و علاقه مندان زیادی را می توان مشاهده کرد که در حال عکس گرفتن در کنار این تورها هستند. تورهای ماهیگیران شهر کوچی به صورت افقی است و معمولا از طریق ابزارهای مکانیکی که ابعاد بزرگی نیز دارند، نگه داشته می شوند. این تورها ارتفاعی برابر 10 متر داشته و 6 ماهیگیر باید برای نگهداشتن آنها به یاری آیند.

زیبایی این تورها به حدی است که نه تنها گردشگر های خارجی علاقه فراوانی دارند از آن دیدن نمایند بلکه کسانی که در کشور هند ساکن هستند نیز اشتیاق زیادی برای دیدن آنها از خود نشان می دهند. معمولا ماهیگیرانی که با این تورها ماهی می گیرند، در کنار ساحل ماهی زنده را به فروش می رسانند و این مورد برای افرادی که عاشق غذاهای دریایی هستند بسیار جالب و خوشمزه به نظر می رسد.

زمانی که ماهیگیران شهر کوچی، تور را به داخل آب می اندازند نیز یک صحنه زیبا و بی بدیل به وجود می آید. به هنگام بالا آوردن تور از داخل آب، تمام ماهیگیران آغاز به خواندن آواز نموده و گردشگر های خارجی برای دیدن این صحنه های متفاوت و سنتی سر از پای نمی شناسند.

دیدنی نمایش کاتالی در شهر بندری کوچی

نمایش کاتالی که مجموعه ای از حرکات عجیب و غریب به نظر می رسد، مورد دیگری است که باعث می گردد گردشگر ها، شهر کوچی را برای سفر انتخاب نمایند. این نمایش به صورت سنتی در استان کرالا اجرا شده و دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

تمام کسانی که مشغول به اجرای این نمایش هستند لباس هایی عجیب به تن نموده و با چشم هایی که با گریم برافروخته و سرخ شده اند به روی صحنه می آیند. این حرکت شما را به یاد داستان های اساطیری کهن می اندازد.

کسانی که در این نمایش مشغول هستند سال ها کوشش نموده تا بتوانند بعضی حرکات چشم را به خوبی انجام دهند و این است که باعث افزایش مجذوب کنندهیت این نمایش شده است.

علاوه بر خود نمایش که مجذوب کنندهیت خاصی دارد، کارهای حاشیه ای که انجام می گردد نیز در خور توجه است. برای انجام نمایش کاتالی، بازیگران باید یک گریم خاص داشته باشند و این گریم در جلوی چشمان مخاطبان صورت خواهد گرفت. این نمایش در بعضی مسابقه های سنتی و پایکوبی نیز اجرا شده و حدود دو تا سه ساعت طول می کشد.

خوردن نارگیل

آیا تا به حال آب یک نارگیل تازه را میل نموده اید؟ اگر تمایل دارید برای یک بار هم که شده طعم یک آب میوه واقعی و لذید را بچشید حتما به شهر کوچی سفر کنید. نارگیل در این شهر به وفور یافت شده و فروشنده ها نارگیل هایی که به رنگ سبز هستند را سوراخ نموده و یک نی داخل آن قرار می دهند. اینجاست که شما می توانید یک آب میوه طبیعی و گوارا نوش جان کنید و خستگی راستای که طی نموده اید را از تن به در کنید.

آثار حضور پرتغالی ها در شهر بندری کوچی

همان طوری که در معرفی این شهر به آن اشاره کردیم، برای مدتی این شهر از طریق پرتغالی ها اشغال شده بود. در طی آن مدت نیز پرتغالی ها بیکار ننشسته و آثار متفاوتی از خود در این شهر احداث کردند. به هر نقطه از شهر کوچی که سفر کنید می توانید بعضی از آثار حضور آنها را مشاهده کنید و این در نوع خود می تواند برای بسیاری از افراد جالب توجه و مجذوب کننده به نظر آید.

منبع: الی گشت

به "شهر بندری کوچی، بهشت گرمسیری هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بندری کوچی، بهشت گرمسیری هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید