قدیمی ترین رستوران های بارسلون

به گزارش وبلاگ غزل، شهر بارسلون رستوران های زیاد و متنوعی دارد اما به ندرت می توان رستورانی را پیدا کرد که بتواند لقب قدیمی ترین رستوران شهر را به خود اختصاص دهد. چه رستوران های تاپاس که نسل ها است به وسیله یک خانواده اداره می شوند، چه رستوران های پر طرفداری که سال ها است پا برجا مانده و محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورده اند، در سفر به اسپانیا باید حتما سری به قدیمی ترین رستوران های بارسلون بزنید. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با قدیمی ترین رستوران های بارسلون آشنا شوید.. نکته حائز اهمیت برای ایرانیان اخذ ویزای اسپانیا است که در مقالات دیگر مجله گردشگری دورونزدیک کامل به آن پرداخته ایم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

قدیمی ترین رستوران های بارسلون

قدیمی ترین رستوران های بارسلون

رستوران

خیلی از رستوران های شهر بارسلون ادعا می نمایند قدیمی ترین رستوران این شهر هستند اما رستوران (Can Culleretes) قطعا لیاقت چنین لقبی را دارد. این رستوران در سال 1786 افتتاح شد و دلیل نام گذاری آن جمله ای است که سرآشپز اغلب تکرار می نمایند؛ (Noies, culleretes) به معنای دخترا، قاشق!) جمله ای است که سرآشپز بارها به پیشخدمتان می گوید تا آن ها را وادار کند ظروف، قاشق ها و چنگال ها را تمیز نمایند. دیوارهای سالن غذاخوری این رستوران را نقاشی هایی از زندگی مردم طبقه بورژوازی یا طبقه میانه اوایل قرن بیستم پر نموده است. علاوه بر نقاشی ها تصاویر بعضی از برجسته ترین مشتریان این رستوران هم به چشم می خورد. این رستوران دارای منوی متنوعی از انواع گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و پیش غذاهایی از غذاهای گرم و سرد گرفته تا سوپ و سالاد و غذاهای متنوع محلی است.

رستوران 7 Portes

رستوران سون پورتس(7 Ports) در قسمت ورودی دارای هفت در است که همین هفت در باعث شده اند این رستوران سون پورتس نام بگیرد. این رستوران در دهه 1900 میلادی افتتاح شد و در ابتدا به عنوان یک کافه آغاز به فعالیت کرد. سیاستمداران داخلی، هنرمندان، تاجران و کاسب ها از مشتریان ثابت این کافه هستند. در دهه 1960 این رستوران به عنوان یکی برترین رستوران های غذاهای دریایی و پائیا در منطقه ال بورن شناخته شد. سالن غذاخوری این رستوران بسیار زیبا است و زرق و برق دوران قدیم حس و حال خاصی به افرادی که به این رستوران می آیند می بخشد. زمین کاشی کاری شده و دیوارهای چوبی از دیگر مجذوب کنندهیت های این رستوران هستند. مراکز خرید مقرون به صرفه بارسلون

رستوران اِلس کواترِ گتس

رستوران اِلس کواترِ گتس (Els Quatre Gats) یکی از قدیمی ترین رستوران های بارسلون است. نام این رستوران در زبان کاتالان به معنای چهار گربه است و با الهام از کافه (Chat Noir) ساخته شد. این رستوران در واقع یک کافه ادبی است که در زمان های گذشته یکی از پاتوق های پابلو پیکاسو در زمان اقامتش در بارسلون بوده است. دلیل معروفیت زیاد این رستوران هم همین مسئله است. فضای داخلی این رستوران بسیار مجذوب کننده است و با ورود به آن احساس می کنید وارد دنیای قدیم شده اید. آثار هنری زیادی که روی دیوارهای این رستوران نصب شده اند و همگی آثار هنری اصل هستند، به زیبایی این مکان افزوده اند. منوی این رستوران دارای انواع مختلفی از غذاهای سنتی کاتالان ازجمله غذاهای دریایی و انواع گوشت است.

رستوران کان پینِدا

رستوران کان پیندا(Can Pineda) از منطقه ها توریستی فاصله زیادی دارد و به همین خاطر به راحتی در دسترس نیست. برای پیدا کردن این رستوران که در محله اِل کلوت واقع شده باید از افراد محلی هدایت بخواهید. کان پیندا در سال 1904 ساخته شد و از آن موقع تا کنون تغییرات چندانی نداشته است. همه وسایل داخل رستوران اعم از وسایل چوبی و تصاویر مشتریان سابق رستوران که روی دیوارها نصب شده، از ویژگی های جالب رستوران کان پیندا هستند. منوی این رستوران بسیار متنوع و بروز است و می توانید علاوه برغذاهای مختلف و نو از غذاهای کلاسیک کاتالان که به برترین شکل طبخ و سرو می شوند امتحان کنید. زیباترین خیابان های بارسلون

رستوران لوس کاراکولِس

رستوران لوس کاراکولِس (Los Caracoles) در نزدیکی خیابان معروف لا رامبلا واقع شده و یک رستوران سنتی اسپانیایی با سالنی دنج و قدیمی است که یادآور دوران گذشته است. رستوران لوس کارلوس در سال 1835 افتتاح شد و نامش را از یکی از غذاهای معروف و محبوب منوی خود به نام حلزون و غذاهای کبابی گرفته است. در منوی این رستوران غذاهای متنوعی از غذاهای دریایی و ماهی های مختلف گرفته تا پائیا و تاپاس های سنتی به چشم می خورد.

رستوران بار الکتریسیتات

رستوران بار الکتریسیتات به معنای بارِ الکتریسیته یکی از رستوران های قدیمی بارسلونا است. دلیل معروفیت این رستوان این است که این بنا اولین مکانی بود که در محله کارگر لا بارسلونتا، نیروی برق دریافت کرد. در رستوران بار الکتریسیات هنوز هم می توان در آن تاپاس های سنتی را با قیمت های مقرون به صرفه محلی پیدا کرد. این رستوران، اتمسفری آرام و محبت آمیز دارد و انواع نوشیدنی ها و تاپاس های گرم و سرد ازجمله بومبا را سرو می نماید. بومبا نوعی کوفته است که از خرده های نان و سیب زمینی که با گوشت و سس گوجه فرنگی تند پر شده تهیه می گردد. معروف ترین غذاهای اسپانیایی

رستوران آنتیگا کاسا رافائل

رستوران آنتیگا کاسا رافائل که در سال 1873 افتتاح شد سال ها است به وسیله نوادگان موسس این رستوران، رافائل جورنت اداره می گردد. در این رستوران غذاهای خانگی با قیمت های مناسب سرو می شوند. این رستوران در خیابان اصلی محله گران قیمت ساریا واقع شده و دارای منوی متنوعی از انواع غذاهای اسپانیایی است. منوی غذایی این رستوران شامل باقلا و ماهی های مرکبی که در جوهر خودشان پخته شده اند، استیک های آب دار و دسرهای خانگی است.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "قدیمی ترین رستوران های بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین رستوران های بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید