چرا باید تنها سفر کردن را تجربه کنیم؟

به گزارش وبلاگ غزل، تنهایی سفر کردن امروزه یکی از سبک های سفری مورد علاقه جوانان است. در گذشته نیز جهانگردانی بسیار معروفی بودند که تنها سفر می کردند و معروف ترین آن ها که نامی آشنا برای اهالی سفر است مارکوپولوی ونیزی از ایتالیا بوده است. جالب است بدانید که بسیاری از دانشمندان ایرانی وافراد پرآوزاه در زمان گذشته مانند ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا، سعدی شیرازی و… در ایران تنها سفر می رفتند و به شهرهای مختلف ایران و کشورهای عربی سفر می کردند. امروزه انواع سبک سفری و هدفمند در جهان موجود است. تنها سفر رفتن کاملا به روحیه شخصی هر کسی باز میگردد تا آنجا که بسیاری از افراد تمایلی به تجربه چنین سفری را ندارند. در این مقاله خبرنگاران به مزایای تنهایی سفر کردن می پردازد و خوب است بدانید که این نوع سبک سفری مزایای خوبی نیز دارد.

چرا باید تنها سفر کردن را تجربه کنیم؟

داشتن روحیه استقلال و آزادی

یکی دیگر از ویژگی های تنها سفر کردن این است که شما می توانید استقلال خود را بدست آوربد به خصوص اگر در سنین کم مانند هجده سالگی آن را انجام دهید باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود از این رو که شما خودتان مسئول تمامی اتفاقات سفرتان هستید. از رزرو حمل و نقل گرفته تا انتخاب اقامتگاه تان و یا هر اتفاق دیگری که برای شما ممکن است ایجاد شود. به شما امکان مدیریت می دهد و می توانید مسائل خود را حل کنید. مدیریت و توانایی حل مسأله یکی از مسائل مهمی است که شما می توانید در زندگی نیز آن را تجربه کنید. این سبک سفری در بین جوانان بسیار معروف است تا استقلال خود را ثابت نمایند و بتوانند زندگی آزاد و راحت خود را بسازند.

شما می توانید زمان تان را هر طور که دوست دارید برنامه ریزی کنید

خوب بسکمک تمامی مسافرها هنگامی که با با دوستان و فامیل های خود به سفر می فرایند باید به سلیقه های یکدیگر احترام بگذارند و زمان بندی مناسبی باهم داشته باشند. تا در طول سفر همه اوقات خوشی را تجربه نمایند. در تنهایی سفر کردن به خصوص برای آن دسته از افراد که هماهنگی خودشان با دیگر افراد کمی سخت است و تمایل دارند زمان شان دست خودشان باشند بسیار مناسب است. مثلاً اگر شما جزو افراد مشاهده گر کم شتاب هستید و ساعات ها بنا به سلیقه از تماشا یک محوطه تاریخی رادوست دارید، از تماشا یک محله لذت می برید می توانید تنها سفر رفتن را انتخاب کنید. این آزادی عمل منجر به حس و شادی نشاط در شما می شود.

ارتباط با افراد نو در طول سفر

در سبک تنهایی سفر کردن شما می توانید با اشخاص نو ارتباط برقرار کنید. با این کار مهارت ارتباطی خود را می توانید بسنجید به طور مثال شما در یک شهری که تابحال نرفته اید مهم است که بدانید چگونه می توانید با افراد نو ارتباط بگیرید و با آن ها سر صحبت را باز کنید و گاهی نیز از هدایت شان بهره ببرید. در سفرهای محبت آمیز و جمعی این کار کم تر امکان پذیر است. اگر در این امر پیروز شدید اعتمادبه نفس شما تقویت می شود و دوستان زیادی از شهرهای مختلف خواهید داشت.

از تنهایی خود لذت میبرید

زندگی در شهرهای شلوغ و محل کارهای پر سر و صدا باعث می شود که هر فردی احتیاجی به تنهایی داشته باشد و با خود خلوت کنید تا از این زندگی پرهیاهو و شلوغ کمی فاصله بگیرید و بتواند تنو قوا کند. از همین رو تنهایی سفر کردن می تواند برای بسکمک مناسب باشد. به خصوص اگر احتیاج به خلوت و تنهایی و آرامش دارید می توانید آن را در یک سفر به دست بیاورید.

در انتخاب غذا و رستوران مسئله ای نخواهید داشت

تنهایی سفر کردن به شما این امکان را می دهد که به راحتی هر وعده غذایی که می خواهید انتخاب کنید. و یا اگر دو وعده غذا برایتان کافی است آن را تهییه نمایید. در بسکمک از مواقع در سفرهای جمعی شما باید صبوری داشته باشید چون به برای همراهی با دوستانتان در سه وعده غذایی باید شرکت کنید. اما در سفرهای تنهایی می توانید وعده غذایی خود را کم کنید و در هر رستورانی که دوست دارید غذایتان نوش جان کنید. در بسکمک از سفرهای جمعی انتخاب رستوران برای افراد بسیار مشکل است و باید همگی به یک جمع بندی برسند.

تقویت حس مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری امر بسیار مهمی است. یکی از موقعیت های که می توانید این حس را تقویت کنید در تنهایی سفر کردن است.چون شما باید به تنهایی همه چیز را مدیریت کنید و لحظات خوشی را باید خود بسازید. در هر اتفاق ناگواری اگر پیش آید تا آنجا که می توانید به فکر راه چاره باشد و یادتان باشد مهارت های ارتباطی شما بسیار مهم است که از جامعه مقصد نیز کمک بگرید. با تنها سفر رفتن می توانید مسئولیت پذیر باشید و در طول زندگی برای تمامی تصمیمات خود این حس را داشته باشید.

دوری از سفر های جمعی

جالب است بدانید که برای دسته ای از افراد سفر رفتن جمعی بسیار سخت است و این به ویژگی های شخصیتی و روحیه ای آن ها باز می شود. کسانی هستند که سفرهای گروهی را دوست ندارند زیرا از اجبار در سفر دوری می نمایند و تورهای مسافرتی جمعی با راهنما از انتخاب آن ها نیستند چرا که در تور همه چیز در یک زمان بندی خاص ارائه می شود و شما باید قوانین یک سفر گروهی را رعایت کنید. گاهی بودن در جمع در ساعت های طولانی برای دسته ای از افراد نیز آزار دهنده است و ترجیح می دهند که تنهایی سفر کردن برای بیشتر لذت بردن و زمان بندی دلخواهشان انتخاب نمایند.

تقویت اعتماد به نفس

شما هنگامی که تنهایی سفر کردن را تجربه کنید احساس رهایی و آرامش می کنید و از این رو بسیار خوشحال می شوید. حس قدرتمندی در شما به وجود می آید و از اینکه توانستید پویا و فعال باشید لذت می برید در نتیجه همه این حس ها موجب تقویت اعتماد به نفس شما می شود. تنهایی سفر کردن یک مهارت است که امروزه با وجود وب سایت های کار داوطلبی هر روز بر تعدادشان اضافه نمود می شود.در وب سایت های معتبر کار داوطلبی شما در مقابل کارتان خورد خوراک و مکانی برای اقامت کسب می کنید.

این نوع سبک سفری نیز باعث شده است که جوانان بیشتری برای تماشا دنیا از راه مقرون به صرفه تری تنهایی سفر کردن را انتخاب نمایند. در وب سایت work awayکسانی که توانستند به وسیله کار داوطلبی به کشورهای مختلف سفرنمایند در نظرات خود در تقویت اعتماد به نفس سخن گفته اند که ناشی از پویایی و استقلال آن ها بوده است.

تنهایی سفر کردن به معنای تنها ماندن در سفر نیست!

باید بگوییم که تنهایی سفر کردن برای بعضی از افراد تنها ماندن در سفر نیست. بنا به مهارت های ارتباطی خود می توانند با افراد نو در مقصد تازه آشنا شوند و دوستان بیشتری پیدا نمایند. و در راستا دوستان تازه بسیار برایشان کمک حال باشند. پس یادتان باشد تنهایی سفر کردن به معنای تنهایی مطلق نیست و شما می تواند از هم صحبتی با افراد تازه لذت ببرید.

حس انعطاف پذیری تان بالا می رود

سفر موقعیتی است که ممکن است هر اتفاقی به وجود آید و شما از منطقه امن خود خارج شده اید و یک دنیای بزرگتری قدم گذاشته اید. بر اساس نظرات درج در وب سایت work away از تجربه های سفر های تنهایی خود نوشته اند که روحیه سازگار تری در سفرهای تنهایی به دست آورند و تا قبل از آن در سفرهای گروهی شخصی و یا زندگی خود نه تنها این روحیه را نداشتند بلکه در بسکمک مواقع نیز ایراد می گرفتند. پس از اقدام به سفرهای تنهایی در کشورهای مختلف روحیه خود را با جامعه تازه سازگارتر کردند و این یک اتفاق مهم روان شناختی بوده است که در آن ها به وجود می آید.

به مسائل مهم زندگی پی می برید

در طول سفرهایی که به تنهایی انجام می دهید با مردم زیادی آشنا می شوید که هرکدام داستان های متعددی برای بیان دارند. می توانید از افراد پولدار گرفته تا فقیر، روبه مرگ، سرحال و شاداب و … درس های تازه ای از زندگی بیاموزید.

کتاب بخوانید

در طول سفرهایی که به تنهایی می روید، یاد می گیرید که مطالعه کتاب می تواند به خلاقیت بیشتر شما کمک نماید. در این گونه سیاحت ها، با خودتان حتما کتاب ببرید تا در راستاهای طولانی برای سرگرم شدن آن ها را مطالعه نمایید.

بزرگی دنیا را درک خواهید کرد

دنیا جای بسیار بزرگی است. البته منظور از این بزرگی تنها میزان جغرافیایی زمین نیست؛ بلکه بزرگی دنیا را انسان هایی می سازند که در سفر خود با آن ها برخورد خواهید کرد. افرادی که میل بی میزان ای برای کمک رساندن به شما به عنوان یک مهمان غریبه دارند. بدون شک این بزرگی و شکوه دنیا را بدون تجربه کردن آن نمی توان متوجه شد.

افرادی که تنهایی سفر کردن را انتخاب نموده و از آن لذت می برند جزء انعطاف پذیرترین افراد بوده و به خاطر سادگی در رفتار در همه جا پذیرفته می شوند. این افراد اعتقاد دارند ذره ای کوچک در میان دنیای بزرگ پیرامون خود هستند و به این کوچکی افتخار می نمایند.

ارتباطتان را با خانواده قطع نکنید

و به عنوان آخرین نکته درست است که تصمیم گرفته اید تنهایی سفر کنید ولی گم و گور نشوید. نباید خانواده و وابستگانتان نگران شما شوند و ندانند چه می کنید و کجا هستید. اینکه کسی از راه دور از احوالتان با خبر باشد برای خودتان هم امن تر است تا خدایی ننموده در صورت بروز اتفاقات احتمالی بتوانند سریعا خود را به شما برسانند و کمک حالتان باشند. گاهی ممکن است در طول سفر تنهایی، خطراتی حادث شود و یا شما با مسائلی روبرو شوید. مثلا سارق به شما بزند و همه پولتان از کف برود، خودتان گم شوید، خدای نانموده تصادف کنید یا اتفاق تلخی از این دست که بد نیست برایش فکری نموده باشید. اگر دیگران از جا و مکان شما با خبر باشند از هر نظر برای شما بهتر است، پس با آشنایانتان در تماس باشید و حتی الامکان از دسترس خارج نشوید.

چه اقداماتی ضروری است در طول تنهایی سفر کردن بدانید

در وهله اول هدف برنامه سفرتان معین باشد و برنامه ریزی سفری دقیق داشته باشید، بنا به سلیقه تان برنامه سفرتان را انتخاب کنید. لیستی از جاذبه های تماشای برای خودتان تهیه کنید. راه ها و طول مدت راستا شهرهای مختلف در سفرتان بسنجید. در خصوص جامعه مقصد تحقیق کنید و بدانید از وسایل حمل و نقل عمومی در شهری بهره ببرید. در طول سفر سعی کنید که با مردم مقصد وارد مکالمه شوید و دوستان تازه نیز پیدا کنید. چون ممکن است که برای شما مشکل بزرگی به وجود آید و احتیاجمند به کمک دیگران داشته باشید.

در طول سفر نیز مراقب پول، پاسپورت و در کل مدارک مهم خود باشید. و چون به عنوان یک غریبه وارد جامعه تازه ای می شوید بسیار مطلع و هوشیار باشید. تنهایی سفر کردن به منظور بی گدار به آب زدن نیست و باید قبل از سفر حسابی در خصوص جامعه مقصد تحقیق کنید و سپس برای سفرتان آماده شوید.

در این مقاله مزایای تنهایی سفر رفتن به شما مخاطب اهل سفر شرح داده شد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که مدیریت هر اموری برایتان مهم است پس تنهایی سفر کردن برایتان مناسب است. اگر تجربه رفتن سفر تنهایی دارید می توانید تجربه خودتان را با مخاطب های وبلاگ غزل در میان بگذارید تا افراد بیشتری با این نوع سبک سفر رفتن آشنا شوند.

منبع: الی گشت

به "چرا باید تنها سفر کردن را تجربه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید تنها سفر کردن را تجربه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید