آمازون از باشگاه شرکت های تریلیون دلاری خارج شد

به گزارش وبلاگ غزل، سقوط ارزش سهام آمازون، ارزش بازار این فروشگاه اینترنتی را برای نخستین بار از سال 2020، به کمتر از یک تریلیون دلار رساند.

آمازون از باشگاه شرکت های تریلیون دلاری خارج شد

ارزش سهام آمازون روز سه شنبه با 5.5 درصد کاهش، در 96.79 دلار بسته شد و ارزش بازار این شرکت را به 987.4 میلیارد دلار رساند. ارزش سهام آمازون در پایین ترین حد خود از آوریل سال 2020 بسته شد و از ابتدای سال میلادی جاری تا به امروز، 42 درصد نزول نموده است. ارزش بازار آمازون 18 نوامبر گذشته، به اوج 1.9 تریلیون دلار صعود نموده بود.

ارزش سهام آمازون به مدت پنج روز متوالی کاهش داده و طی این مدت، 20 درصد افت نموده است. در مقابل، شاخص نزدک 100 روز سه شنبه، یک درصد کاهش داشت.

افت اخیر سهام آمازون پس از انتشار گزارش عایدی های این شرکت در هفته گذشته روی داد. آمازون ضعیف ترین رشد عایدی سه ماهه تعطیلات در تاریخ این شرکت را پیش بینی کرد. این شرکت که سود هنگفتی را در دوران پاندمی کووید گزارش نموده بود، اظهار داشت فروش در فصل تعطیلات به اندازه دو تا هشت درصد رشد خواهد نمود.

آمازون به همراه سایر شرکت های اینترنتی و فناوری در طول سال 2022 به علت نگرانی هایی که پیرامون کندی رشد مالی و افزایش نرخ های بهره وجود دارد، تحت فشار قرار گرفته است. این ابهام مالی روی سهام شرکت هایی که ارزش بالایی دارند، تاثیر منفی گذاشته است.

منابع مطلع به بلومبرگ گفتند: در راستای صرفه جویی در هزینه ها در برابر کندی فروش، فروشگاه اینترنتی آمازون روند استخدام در کسب و کار تبلیغات را متوقف نموده است. آمازون موقعیت های خالی در این کسب و کار را پر خواهد نمود، اما موقعیت های شغلی جدیدی ایجاد نمی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کسب و کار تبلیغات آمازون در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر، 9.55 میلیارد دلار عایدیزایی داشت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد افزایش نشان داد.

وبلاگ غزل علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمازون از باشگاه شرکت های تریلیون دلاری خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون از باشگاه شرکت های تریلیون دلاری خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید