الیزابت وارن هم از رقابت های انتخاباتی آمریکا استعفا داد

به گزارش وبلاگ غزل، نماینده مجلس سنای آمریکا از ادامه رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انصراف داد.

الیزابت وارن هم از رقابت های انتخاباتی آمریکا استعفا داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ غزل، الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا از مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا استعفا داد.

وبگاه شبکه خبری سی ان ان امروز پنجشنبه (15 اسفندماه/5 مارس) این خبر را به نقل از منبعی که از برنامه های خانم وارن آگاه است، گزارش داد.

این نماینده ایالت ماساچوست وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات برای ریشه کن کردن فساد در واشنگتن کوشش خواهد نمود.

الیزابت وارن در نخستین رأی گیری درون حزبی در ایالت آیووا در صندلی سوم نهاده شد. وارن در رقابت هایی که در مراحل بعدتر در ایالت های نیوهمپشایر و نوادا برگزار گردید در صندلی چهارم نهاده شد. او در کارولینای جنوبی پنجم شد.

وارن کارزار خود برای ریاست جمهوری را با انتقاد از نقش پول های عظیم در انتخابات آمریکا شروع کرد.

جو بایدن و برنی سندرز که رقابتی تنگاتنگ میان آنها برای کسب نامزدی حزب دموکرات در جریان است به شدت به دنبال به دست آوردن حمایت الیزابت وارن پس از اعلام انصراف هستند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش دادن بایدن و سندرز بعد از رأی گیری موسوم به سه شنبه عظیم هم بایدن و هم سندرز با الیزابت وارن گفت وگو نموده اند.

پیش از وارن، مایکل بلومبرگ، میلیاردر مشهور آمریکایی انصرافش را از ادامه رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات اعلام نموده بود.

بلومبرگ که علی رغم صرف هزینه های هنگفت برای کسب نامزدی حزب در انتخابات سه شنبه عظیم عملکرد ضعیفی داشت اعلام نموده از جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا حمایت خواهد نمود.

بلومبرگ در بیانیه ای گفت: سه ماه پیش من برای شکست دونالد ترامپ وارد عرصه این رقابت شدم. امروز، بنا به همان دلیل از این رقابت خارج می شویم چون برایم روشن است که ماندن، تحقق آن هدف را دشوارتر خواهد نمود.

رسانه های آمریکا پیش از این گزارش داده اند این میلیاردر آمریکایی بیش از 500 میلیون دلار برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات هزینه نموده بود. او در انتخابات سه شنبه عظیم فقط توانست رأی جزیره ساموآ را به دست بیاورد.

انتخابات سه شنبه عظیم در 14 ایالت آمریکا برگزار گردیده و نتایج اولیه در حزب دموکرات حاکی از پیروزی قطعی جو بایدن در 9 ایالت و برنده شدن برنی سندرز در سه ایالت بوده و نتیجه دو ایالت کالیفرنیا و مِین هم هنوز نهایی نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "الیزابت وارن هم از رقابت های انتخاباتی آمریکا استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الیزابت وارن هم از رقابت های انتخاباتی آمریکا استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید