ایران خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد نمایند ، در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم

به گزارش وبلاگ غزل، وزیر صمت در پاسخ به این سوال که دو شرکت این خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد نمایند؟ گفت: اگر شرایط را دارا باشند مانعی ندارد.

ایران خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد نمایند ، در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم

به گزارش وبلاگ غزل، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در رابطه با واردات خودرو به وسیله دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: واردات خودرو چند شرط دارد؛ یکی اینکه باید نمایندگی پس از فروش داشته باشند، دوم اینکه نمایندگی رسمی خودروساز خارجی داشته باشد و اینکه وقتی خودرویی وارد می گردد باید در مقابلش انتقال فناوری انجام دهند. هرکسی که شرایط را دارا باشد می تواند خودرو وارد کند.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که پس یعنی این دو شرکت می توانند خودرو وارد نمایند، توضیح داد: اگر شرایط را دار باشند مانعی ندارد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که با واردات خودرو به وسیله این دو شرکت خودروسازی آیا به فراوری ملی آسیبی وارد نمی گردد، مطرح نمود: واردات خودرو در امسال دو علت دارد اول اینکه عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی پوشش دهد؛ تقاضای بازار بیش از فراوری در سال گذشته بوده و امسال هم فراوری رشد خوبی دارد اما باید این فاصله را با واردات تامین کرد تا بازار متعادل گردد و قیمت ها تنظیم گردد.

فاطمی امین اضافه نمود: نکته دیگر اینکه در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم. شرکت های خودروساز کار را آغاز کردند و این محصولات در سال آینده به بازار می رسد و ما یک سال کمبود محصولی با قیمت مناسب و با کیفیت لازم را داریم. این خلأ را به وسیله واردات تامین می کنیم و به همین علت در ایین نامه ذکر شده که اولویت واردات با خودروهای مالی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایران خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد نمایند ، در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد نمایند ، در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید