بایدن درصدد است تا بن نایف را جایگزین بن سلمان در عربستان کند

به گزارش وبلاگ غزل، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:بایدن درصدد است تا محمد بن سلمان را که اقدامات او هزینه های سیاسی زیادی برای آمریکا در بر داشته است برکنار نموده و پسر عموی او را جایگزین کند. بنابراین بن سلمان برای ایجاد حاشیه امن و حفظ حکومت ...

بایدن درصدد است تا بن نایف را جایگزین بن سلمان در عربستان کند

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ غزل در مورد اظهارات مثبت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و دعوت وی برای آتش بس و بازگشت به مذاکرات گفت: تغییر لهجه سیاسی و ادبیات تهاجمی عربستان نسبت به کشورهای محور مقاومت از جمله ایران ناشی از تغییرات اتفاق افتاده در کاخ سفید است.

وی ادامه داد: در گذشته عربستان با استفاده از چتر حمایتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاستی تهاجمی نسبت به محور مقاومت در منطقه داشت و در طول حاکمیت جمهوری خواستار در کاخ سفید به ویژه شخص ترامپ بن سلمان سیاستی کاملا تخریبی بر منطقه دنبال می کرد.

هانی زاده توضیح داد: به نظر می رسد تغییر حاکمیت در کاخ سفید تغییراتی در رویه ولیعهد سعودی نیز داشته است و سعودی ها به دلیل فشارهای آمریکا و به خاطر ایجاد چالش در روابط ریاض- واشنگتن ناچار به تغییر بعضی سیاست های خود شدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سیاست های بایدن برای تغییرات اساسی در پادشاهی سعودی گفت: خبرها حکایت از این دارد که بایدن درصدد است تا محمد بن سلمان را که اقدامات او هزینه های سیاسی زیادی برای آمریکا در بر داشته است برکنار نموده و پسر عموی او یعنی بن نایف که اکنون در حبس خانگی به سر می برد را جایگزین او کند.براساس این سناریو بن سلمان برای ایجاد حاشیه امن و حفظ حکومت ناچار شده تا در ادبیات تهاجمی خود تغییر ایجاد کند.

هانی زاده شاهد این مدعا را مصاحبه اخیر بن سلمان در مورد ضرورت برقراری رابطه با ایران و هم چنین مصاحبه وزیر خارجه سعودی با موضوع کاهش جنگ در یمن دانست و خاطر نشان کرد: این تغییر لحن سعودی ها حکایت از تغییر رویکرد آنها در منطقه دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مذاکرات اجرا شده بین ایران و عربستان و چرخش سعودی ها به سمت ایران گفت: الکاظمی نخست وزیر عراق در سفری که به عربستان داشت پیشنهاد وساطت بین ایران و سعودی ها را عنوان نمود و عربستان نیز از این موضوع استقبال کرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: برهمین اساس به نظر می رسد عربستان سعی می نماید به طور تاکتیکی هم که شده یک آتش بس با ایران داشته باشد و جنگ یمن را نیز به خاتمه برساند چون به خوبی می داند بدون ایران نمی تواند آبرومندانه از باطلاق یمن خارج گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بایدن درصدد است تا بن نایف را جایگزین بن سلمان در عربستان کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن درصدد است تا بن نایف را جایگزین بن سلمان در عربستان کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید