برگزیده جشنواره تجسمی فجر: تندیس و جایزه طوبا انگیزه ای دوباره برای ادامه راه به من داد

به گزارش وبلاگ غزل، تهران (پانا) - پریا مالمیر هنرمند نقاش می گوید از اینکه جایزه چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر به او تعلق گرفت مسرور است چون چند سالی بودکه از فضای هنرنا امید بوده ولی این جشنواره انگیزه ای دوباره برای ادامه راهش شده است.

برگزیده جشنواره تجسمی فجر: تندیس و جایزه طوبا انگیزه ای دوباره برای ادامه راه به من داد

پریا مالمیر هنرمند نقاش متولد 1366، در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش نقاشی، رتبه برتر را کسب و نشان طوبای جشنواره را از آن خود کرد. وی حدود 15 سال است که نقاشی می نماید و تا به امروز در حدود 15نمایشگاه گروهی شرکت نموده است و در حال حاضر نیز در آتلیه خود مشغول به نقاشی است. مالمیر فارغ التحصیل رشته نقاشی از جهاد دانشگاهی و انصرافی ترم چهار نقاشی از دانشگاه سوره تهران است. وی بعلاوه عضو انجمن نقاشان البرز است.

مالمیر در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره اثرش در چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر که توانست رتبه برتر و تندیس طوبا را دریافت کند، بیان نمود: این اثر من که از مجموعه سقوط است، موضوعش در رابطه با انسان امروز است؛ انسانی که در یک گمگشتگی و سیاهی درگیر است و من با توجه به شرایط کنونی انسان امروز که در سیاهی و آشوبی درگیری دارد، سعی کردم در این اثر چنین مفاهیمی را به نمایش بگذارم. در این اثر انسانی را می بینم که در خاکستری ها و سیاهی ها در حال محو شدن است و نمود شرایطی که ذکر کردم، دارد.

وی در پاسخ به اینکه حضور در جشنواره تجسمی فجر چقدر مهم بود و جایزه اش چقدر برایتان از ارزش و اهمیت برخوردار است؟ گفت: چند سالی بود که در جشنواره تجسمی فجر شرکت ننموده بودم و سال 1400 و در دوره چهاردهم آن، تصمیم گرفتم به جای عقب نشستن و کنار کشیدن، در این جشنواره شرکت کنم و تاثیر مثبت و خوبی در این جشنواره بگذارم. از اینکه جایزه این جشنواره به من تعلق گرفت، مسلما شادمان هستم چون چند سالی بود از فضای هنر نا امید بودم ولی این جشنواره انگیزه دوباره برای ادامه راه من بود.

این هنرمند نقاش بعلاوه درباره حضور در جشنواره ها و ایجاد جایگاه برای هنرمندان، اظهار کرد: مسلماً حضور در جشنواره ها و فراخوان ها و دیده شدن کار ما هنرمندانی که کمتر فضایی برای دیده شدن داشتیم، فرصت بسیار خوبی است که ما هم بتوانیم انگیزه برای ادامه راه مان داشته باشیم.

وی در انتها گفت: مسلما در این شرایط مالی گرفتن جایزه نیز می تواند یاری حالی برای هنرمندان جوان باشد و هم اینکه بتوانند انگیزه برای راه خودشان داشته باشند. من خودم سال ها برای نقاشی زحمت کشیدم ولی پارسال مجبور به انتخاب شغل دوم شدم اما این جشنواره و جایزه به من انگیزه دوباره داد و واقعا حس عالی بود که دیدم برای اولین بار 15سال تلاشم نتیجه داده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برگزیده جشنواره تجسمی فجر: تندیس و جایزه طوبا انگیزه ای دوباره برای ادامه راه به من داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیده جشنواره تجسمی فجر: تندیس و جایزه طوبا انگیزه ای دوباره برای ادامه راه به من داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید