صعود عراق به دور بعدی انتخابی ، بازی با ایران تشریفاتی شد

به گزارش وبلاگ غزل، با نتایج ثبت شده در انتخابی جام جهانی در آسیا، صعود تیم ملی عراق به مرحله نهایی این رقابت ها مسجل شد و این تیم برابر ایران در دیداری تشریفاتی به میدان خواهد رفت.

صعود عراق به دور بعدی انتخابی ، بازی با ایران تشریفاتی شد

به گزارش وبلاگ غزل به نقل از ایسنا ، تیم ملی عراق با پیروزی یک بر صفر هنگ کنگ در هفتمین ملاقات خود در انتخابی جام حهانی و شکست لبنان مقابل کره جنوبی، صعودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطعی کرد و در بازی هشتم مقابل ایران به طور تشریفاتی به میدان خواهد نمود.

شاگردان سرچکو کاتانچ که از هفت ملاقات خود 17 امتیاز کسب کردند، در صورت شکست در بازی پایانی مقابل ایران، باز هم به مرحله بعد صعود می نمایند. در واقع عراق در صورت باختن به ایران در هشتمین بازی و قرار گرفتن در رتبه دوم گروه، جزو بهترین تیم های دوم می گردد و به طور قطع به مرحله بعد صعود می نماید.

در صورت کسر 6 امتیاز از عراق به دلیل پیروزی مقابل کامبوج در بازی رفت و برگشت، این تیم با 11 امتیاز و تفاضل گل 4+ در بین پنج تیم برتر دوم قرار می گیرد چرا که شرایط بهتری نسبت به تیم های دوم گروه های F، H، G خواهد داشت. در واقع اگر در گروه G، ویتنام صدرنشین گردد، امارات به اسم تیم دوم امتیاز کمتری نسبت به عراق دارد و اگر امارات صدرنشین گردد، ویتنام با امتیاز مشابه، تفاضل گل کمتری نسبت به عراق خواهد داشت.

با توجه به اینکه قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی براساس رنکینگ فیفا انجام می گردد و صدرنشینی یا قرار گرفتن در رتبه دوم گروه تاثیری در بخت تیم ها ندارد، هر نتیجه ای جلوی ایران برای عراق فرقی نخواهد داشت.

البته نتیجه بازی هشتم برای ایران مهم است چرا که در صورت پیروزی، صدرنشین می گردد و به مرحله بعد صعود می نماید. در صورت مساوی شدن، شانس صعود ایران به اما و اگر بستگی خواهد داشت و در صورت پیروزی عراق و شکست خوردن ایران، شاگردان اسکوچیچ از گردونه رقابت ها حذف خواهند شد.

با توجه به مسجل شدن صعود عراق به مرحله بعد، شاگردان کاتانچ بدون استرس خاصی به میدان خواهند رفت و همین مساله باعث افزایش جرات و شرایط روانی ملی پوشان این کشور مقابل ایران می گردد. در نتیجه اسکوچیچ و شاگردانش در این ملاقات کار سخت تری را نسبت به حالت معمول خواهند داشت و نباید این حس در تیم ملی ایران وجود داشته باشد که عراقی ها انگیزه ای برای غلبه بر این ندارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "صعود عراق به دور بعدی انتخابی ، بازی با ایران تشریفاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود عراق به دور بعدی انتخابی ، بازی با ایران تشریفاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید