طرح آوای همسایگی در پایتخت کلید خورد

به گزارش وبلاگ غزل، نخستین دوره طرح آوای ورزش در همسایگی به صورت مشترک در مناطق مختلف تهران از جمله شهرک های مسکونی آتیه ساز، امید، بهاران و دریاچه چیتگر اجرایی می گردد.

طرح آوای همسایگی در پایتخت کلید خورد

به گزارش وبلاگ غزل و به نقل از سایت هیئت ورزش های همگانی استان تهران، ولی الله شجاع پوریان در جلسه ظهر امروز آنالیز طرح آوای همسایگی گفت: این طرح همگانی به صورت پایلوت در تهران و پنج استان کشور در دستور کار قرار گرفته است که ورزشکاران از بالکن های خانه و فضای باز مجتمع های مسکونی می توانند به فعالیت گروهی بپردازند.

رئیس هیئت ورزش همگانی استان تهران با بیان اینکه به علت شیوع کرونا و تعطیلی ایستگاه های ورزش شهروندی، تحرک اجتماعی بسیار کاهش یافته است اعلام کرد: فقر حرکتی باعث شده تا افزایش وزن، چاقی، فشار خون و دیابت در کمین شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه نمود: این طرح ورزشی از 14 مردادماه به مدت 2هفته در استان فعال است که پس از رفع شدن مسائل بعد از ایام محرم به صورت دائمی ادامه می یابد.

شجاع پوریان با اشاره به اینکه آوای ورزش در همسایگی، سه روز در هفته و در بازه زمانی حدود یک ساعت ادامه خواهد یافت، توضیح داد: این برنامه ورزشی با همکاری اداره کل ورزش، هیئت همگانی استان تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران اجرا شده که پیشنهاد تمرین آن براساس توافق اهالی مجتمع مسکونی و با در نظر دریافت کمترین مزاحمت انجام می گردد.

این مسئول ورزشی اهداف آوای ورزش در همسایگی در راستای ارتقای سلامتی و نشاط اجتماعی با رویکرد ورزشی برشمرد و اضافه نمود: تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، ارائه سرگرمی مفید و کاهش احتمال برای سرگرمی های آسیب زا و امکان ایجاد مشارکت های سازمانی و ارگانی را از اهداف دیگر این برنامه مطرح کرد.

براین اساس در نشست هماهنگی این رویداد ورزشی که امروز به میزبانی هیئت ورزش همگانی استان برگزار گردید نماینده هایی از اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان ورزش شهرداری و جمعی از مربیان برگزار و که نکات کاربردی مطرح شد. در انتهای جلسه کمیته راهبردی طرح آوای همسایگی استان تهران با انتخاب اعضا معین و مقرر شد مصوبات با حضور اعضا به مرحله اجرا برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طرح آوای همسایگی در پایتخت کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آوای همسایگی در پایتخت کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید