فراخوان موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران منتشر شد

به گزارش وبلاگ غزل، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی در آذر ماه 1400 در هفت شاخه را منتشر کرد.

فراخوان موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران منتشر شد

فراخوان های این دوره شامل دوازدهمین فراخوان گرنت اصلی، دهمین فراخوان گرنت محقق جوان، هفتمین فراخوان گرنت با اعتبار محدود، هفتمین فراخوان گرنت مقاله برتر، دومین فراخوان گرنت مبتنی بر درخواست پروپوزال تحقیقاتی (RFP- based)، اولین فراخوان گرنت ماموریت مداری دانشگاه ها و دومین فراخوان گرنت پزشک پژوهشگر است.

مهلت فراخوان از دوشنبه از اول آذر ماه شروع می گردد و تا سه شنبه 30 آذرماه بدون امکان تمدید به خاتمه می رسد.

دوازدهمین فراخوان گرنت اصلی با شرایط مشابه فراخوان های قبلی ارائه شده است.

گرنت اصلی بر اساس اولویت های تحقیقاتی فراخوان شده به وسیله مؤسسه نیماد و حمایت اقتصادی از طرح های تحقیقاتی ارائه می گردد. اولویت های تحقیقاتی مؤسسه به وسیله هفت کمیته علمی مؤسسه که از صاحبنظران هر حیطه تشکیل شده مشخص می گردد. پژوهشگران برای اطلاع از اولویت هر کمیته به صفحات اختصاصی هر کمیته مراجعه نمایند.

گرنت محقق جوان به منظور تشویق محققان جوان فعال در انجام طرح های مستقل و توسعه حیطه فعالیت تخصصی آنها داده می گردد.

متقاضی اصلی (Principle Investigator) باید واجد هر سه شرط زیر باشد:

1- عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و پروفایل وی در سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی قابل دسترس باشد.

2- سن کمتر از 40 سال تا خاتمه زمان فراخوان

3- شاخص هیرش (h-index) معادل 5 یا بالاتر در نمایه نامه Scopus (طبق سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی)

هزینه درخواستی از مؤسسه برای حمایت از طرح های مشمول این گرنت باید حداکثر 500 میلیون ریال در نظر گرفته گردد. حداکثر 50 گرنت در هر فراخوان (در مجموع کمیته ها) تخصیص داده می گردد.

گرنت با اعتبار محدود (Small Grant) به منظور توسعه حمایت های مؤسسه از پروپوزال های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه هایی که تا به امروز پیروز به جذب گرنت های مؤسسه نشده اند و در راستای توسعه و تمرکز فعالیت های پژوهشی اعضای هیأت علمی آن دانشگاه ها/دانشکده های علوم پزشکی در یک حیطه موضوعی داده می گردد.

متقاضی اصلی باید عضو هیأت علمی دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی (وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) باشد و پروفایل وی در لیست سامانه اعضای هیأت علمی قابل دسترس باشد.

این گرنت به اعضای هیأت علمی دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی مستقر در شهر تهران و دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمان و اهواز تعلق نمی گیرد.

هزینه درخواستی از مؤسسه برای حمایت از طرح های مشمول این گرنت باید حداکثر 800 میلیون ریال در نظر گرفته گردد. حداکثر 30 گرنت در هر فراخوان (در مجموع کمیته ها) تخصیص داده می گردد.

گرنت مقاله برتر (Top Paper) به منظور تشویق محققانی که پیروز به انتشار نتایج تحقیقات خود در مجلات برتر جهان شده اند و در راستای توسعه حیطه فعالیت تخصصی آنها داده می گردد.

متقاضی اصلی باید عضو هیأت علمی دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی (وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) باشد و پروفایل وی در لیست سامانه اعضای هیأت علمی قابل دسترس باشد.

متقاضی اصلی (Principle Investigator) باید نویسنده اول یا نویسنده مسؤول (corresponding author) مقاله ای* با هر 3 شرط زیر باشد:

1- نوع مقاله: مقاله اصلی (original article) یا مروری (systematic or narrative)

2- زمان انتشار: منتشر شده در سال 2020 یا 2021 میلادی (پذیرش یا acceptance مقاله کافی نیست و در هنگام ارسال طرح اولیه باید مقاله منتشر شده باشد)

3- محل انتشار: مجله ای با شاخص (IF (impact factor معادل 6 و یا بالاتر (آخرین IF منتشر شده، سامانه منبع یاب) و یا مجله قرار گرفته در لیست 5 درصد برتر رشته های موضوعی مبتنی بر CiteScore

* امتیاز هر مقاله فقط یک بار و برای یک نفر (نویسنده اول یا مسؤول) قابل استفاده است.

هزینه درخواستی از مؤسسه برای حمایت از طرح های مشمول این گرنت باید حداکثر 800 میلیون ریال در نظر گرفته گردد. حداکثر 30 گرنت در هر فراخوان (در مجموع کمیته ها) تخصیص داده می گردد.

گرنت مبتنی بر درخواست پروپوزال تحقیقاتی (RFP-based) بر اساس فراخوان مشترک با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، فراخوان شبکه کوهورت ایران، فراخوان شبکه تحقیقات بیماری های چشم کشور، فراخوان مرکز کاکرین ایران، فراخوان مشترک با ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده می گردد.

گرنت مأموریت مداری دانشگاه ها به وسیله معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و اجرا می گردد و با هدف سوق دادن دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای ورود به عرصه تخصص گرایی هوشمند و هدف دار تدارک دیده شده است.

این گرنت مشابه گرنت اصلی مؤسسه نیماد (شامل دو مرحله طرح های پژوهشی اولیه و طرح های پژوهشی کامل) است و باید دو شرط زیر لحاظ شوند:

1- موضوع طرح ارسالی باید منطبق با اولویت اعلام شده در هر دانشگاه باشد.

2- در این طرح ها، اولویت آن است که متقاضی (Applicant) یا محقق اصلی (Principle Investigator) عضو هیأت علمی دانشگاه مربوطه باشد؛ اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه ها تنها در شرایطی می توانند به عنوان محقق اصلی اقدام نمایند که همکاری یک عضو هیأت علمی از دانشگاه مربوطه را به عنوان Co-PI جلب نموده باشند.

تبصره: متقاضیانی که طرح در حال انجام در سایر فراخوان های مؤسسه داشته باشند نیز مجاز به ارسال طرح در این گرنت هستند.

مأموریت دانشگاه های زیر برای این فراخوان نهایی شده اند:

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی تبریز: سیستم های تشخیصی و درمانی مبتنی بر نانوبیوتکنولوژی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کرمانشاه: مواد غذایی فراسودمند- اصلاح و بهبود فرمولاسیون و فرایند فراوری مواد غذایی فراسودمند در راستای ارتقای سلامت غذایی

اعتبار گرنت: 10 میلیارد ریال برای هر دانشگاه.

گرنت پزشک پژوهشگر: محور اصلی فعالیت های برنامه پزشک پژوهشگر، کسب دانش و مهارت های بالینی و پژوهشی بطور همزمان و هدفمند در یک حیطه خاص از علم پزشکی است. این برنامه یک مقطع تازه دانشگاهی نبوده و کوریکولوم آموزشی آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/فلوشیپ بالینی به علاوه دوره PhD by Research است.

پذیرش دستیاران این برنامه در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاه های کشور خواهد بود. شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاملا ً اختیاری است. هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی، و یا درمانی) برای فارغ التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراخوان موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید