معرفی رسمی شیوه جدیدی از والیبال؛ این بار در آب!

به گزارش وبلاگ غزل، خبرنگاران: در حاشیه رقابت های قهرمانی مردان دنیا به میزبانی کشور های اسلوونی و لهستان و به منظور تهییج علاقه مندان این رشته مهیج برای تماشای این مسابقات از شاخه تازه و مجذوب کننده والیبال در آب رونمایی شد.

معرفی رسمی شیوه جدیدی از والیبال؛ این بار در آب!

به گزارش وبلاگ غزل، این نوع والیبال که والیبال استخر یا آکواپولو نیز نامیده می گردد، پیش از این نیز به صورت پراکنده در سایر نقاط دنیا بین مردم رایج بوده، اما از سوی فدراسیون دنیای والیبال حمایت نمی شد.

والیبال در آب یک ورزش گروهی برگرفته از والیبال است که در آن مسابقات در آب انجام می گردد و تا به امروز در ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی مورد توجه قرار گرفته است البته ورزش بسیار مشابهی به نام بیریبول در برزیل پیشرفته که در واقع والیبال در آب نیست.

براساس قوانین موجود میان کشور هایی که تا به امروز این ورزش مجذوب کننده را تجربه نموده اند، می توان به بعضی از قوانین درنظر گرفته شده برای والیبال در آب اشاره نمود.

این ورزش بیشتر در استخر ها انجام می گردد و ابعاد زمین مورد استفاده آن از 3×2 متر تا 6×5 متر متغیر است. توری که از عرض زمین می گذرد آن را به دو نیمه مساوی تقسیم می نماید. انواع مختلفی از توپ ها در این گونه از ورزش والیبال مورد استفاده قرار می گیرد، اما مناسب ترین آن ها توپ ساحلی است که قطر آن حداقل 28 سانتی متر است.

این ورزش که هنوز هواداران چندانی نیافته در دو سطح تفریحی و رقابتی انجام می گردد. برای بازی های تفریحی، یک تیم می تواند یک تا چهار بازیکن داشته باشد، اما در مسابقات هر تیم باید حتما چهار بازیکن داشته باشد.

مانند والیبال، هر بازی با یک سرویس شروع می گردد و با سوت داور انتها می یابد البته سیستم بازی و امتیازدهی مانند تنیس روی میز عمل می نماید، به این شکل که تیمی که هر تیم دو بار فرصت سرویس زدن دارد و تیمی که زودتر به امتیاز یازده برسد، برنده ست خواهد بود.

بسته به اینکه بازی در کدام کشور برگزار می گردد، تغییراتی در میزان زمین، تعداد بازیکنان در هر تیم و تعداد کل ست های اجرا شده در یک مسابقه به وجود خواهد آمد.

والیبال در آب برای تثبیت جایگاه خود در بین علاقه مندان و ورزشکاران راهی طولانی در پیش دارد و گذشت زمان همراه با افزوده شدن ورزشکاران این رشته یاری خواهد نمود تا شاهد رشد و حضور آن در مسابقات دنیای و شناخته شده باشیم همان طور که پیش از این نیز والیبال ساحلی و والیبال برفی این جهت سخت را برای دستیابی به جایگاه کنونی خود پیمودند. والیبال ساحلی در حال حاضر یکی از رشته های پر هوادار المپیک تابستانی است و والیبال برفی نیز برای حضور در المپیک زمستانی 2026 به میزبانی ایتالیا کوشش می نماید.

منبع: فرارو

به "معرفی رسمی شیوه جدیدی از والیبال؛ این بار در آب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رسمی شیوه جدیدی از والیبال؛ این بار در آب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید