پرتاب ابرموشک ناسا برای سفر به ماه لغو شد

به گزارش وبلاگ غزل، قرار بود امروز ابر موشک SLS ناسا کپسول اوریون را همراه خود به ماه ببرد اما بروز اختلالی سبب لغو عملیات شد.

پرتاب ابرموشک ناسا برای سفر به ماه لغو شد

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، علت لغو این عملیات اختلالی در یکی از چهار موتور RS-25 در قسمت اصلی موشکSLS بود.

به همین دلیل تیم پرواز وجود شکاف در فوم عایق یا مسئله ای در بخشی که مخزن سوخت هیدروژن و اکسیژن مایع را بهم متصل می کردند را آنالیز کردند.

انتها پس از چند کوشش ناموفق مهندسان برای شناسایی مشکل موشک، بازه زمانی در نظر گرفته شده برای پرتابSLS سرانجام یافت. در نتیجه آنها نتوانستند آماده سازی های لازم برای پرتاب موشک را انجام دهند.

البته این تنها مشکل انجام عملیات آرتمیس نبود و عملیات سوختگیری این موشک نیز به علت شرایط نامساعد آب و هوا با یک ساعت تاخیر انجام شد.

قرار است طی این عملیات که آرتمیس یک نام گرفته، موشک SLS از پد 39B در مقر فضایی کندی به فضا پرتاب گردد.

طی ماموریت مذکور موشک SLS یک کپسول اوریون بدون سرنشین را در سفری 42 روزه به مدار ماه می برد. کپسول فضایی قرار بود در 10 اکتبر به زمین برگردد.

ماموریت آرتمیس یک ناسا در حقیقت نخستین تست پرواز از برنامه فضایی آمریکا به همین نام است. این ماموریت یک برنامهٔ فضایی بین المللی با هدف فرستادن انسان به ماه است.

در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات آرتمیس یک، ماموریت آرتمیس 2 (یک ماموریت سرنشین به مدار ماه در 2024) و آرتمیس 3 (فرود فضانوردان روی ماه) در 2025 یا 2026 میلادی انجام می گردد.

کد خبر

منبع: فرارو

به "پرتاب ابرموشک ناسا برای سفر به ماه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ابرموشک ناسا برای سفر به ماه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید