تصاویر اصلاح شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد

به گزارش وبلاگ غزل، جان یانگ، چارلز دوک و توماس متینگلی فضانوردان ناسا 50 سال پیش در چنین روزی بر ماه فرود آمدند. به مناسبت این سالگرد، تصاویر گرفته شده به وسیله آنها بازسازی شده است.

تصاویر اصلاح شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد

آپولو 16 دومین ماموریت از سه ماموریت J ناسا بود که به جای تمرکز بر تبلیغات و هیاهوی رسانه ای مانند ماموریت های قبلی، بر تحقیق علمی متمرکز بود. این ماموریت در 16 آوریل 1972 از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا آغاز شد.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو 16، اندی ساندرز، متخصص تصویربرداری و نویسنده کتاب آینده آپولو، تصاویر گرفته شده به وسیله خدمه در طول ماموریت 11 روزه خود را با دقت بازسازی نموده و بهبود بخشیده است.

در میان آن ها تصاویری از افق ماه، طلوع زمین، پرتره های گروهی فضانوردان و جهش غول پیکر جان یانگ وجود دارد.

کتاب Apollo Remastered قرار است در ماه سپتامبر و پیش از پنجاهمین سالگرد آخرین ماموریت آپولو 17 در دسامبر امسال منتشر گردد.

چارلی دوک، 86 ساله، خلبان ماژول قمری در آپولو 16، هنوز خاطرات خوبی از مأموریت خود در ماه دارد.

با توجه به اینکه فضانوردان می دانستند که بعد از آنها، تنها یک ماموریت دیگر با سرنشین انسانی انجام می گردد، قدر این موقعیت را می دانستند. در این پرواز، نسبت به ماموریت های قبلی، فضانوردان امکان یافتند که زمان بیشتری روی ماه سپری نمایند.

خدمه به طور موثر سه روز از مدت 11 روز ماموریت را روی ماه زندگی و کار کردند و بقیه 11 روز، صرف رفت و برگشت آنها به ماه شد.

ماموریت آپولو 16 بدون مشکل نبود. پس از رسیدن به مدار ماه، ماژول ماه (LM) از ماژول فرماندهی و خدمات (CSM) جدا شده بود که در این زمان خلبان ماژول فرماندهی متینگلی متوجه مسئله ای در موتور SPS شد. این موتور در ماژول خدمات فرماندهی باید آنها را به زمین برمی گرداند. 4 ساعت طول کشید تا مشکل ارزیابی گردد و معین گردد که ماموریت ادامه یابد یا لغو گردد.

در این مدت جان یانگ و چارلی دوک در ماه نشین مجبور شدند، این ماژول را در فاصله ایمن و به طوری که به صورت بصری از ماژول فرماندهی قابل رؤیت باشد؛ نگاه دارند.

جالب است بدانید که در مجموع 12 نفر روی ماه قدم گذاشته اند. به طوری که می دانید نیل آرمسترانگ نخستین آنها بود. ادوین باز آلدرین در پی نیل آرمسترانگ بر سطح ماه قدم گذاشت و نام مستعار محبوب او خود را به شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی Buzz Lightyear داد.

آخرین افرادی که روی ماه قدم گذاشتند یوجین (جین) سرنان و هریسون (جک) اشمیت بودند.

سرنان قبل از اینکه ماه را ترک کند، حروف اول دخترش تریسی را در سنگ روی ماه تراشید. از آنجایی که ماه شرایط آب و هوایی مانند باد یا باران را تجربه نمی کند تا چیزی را از بین ببرد، حروف اول او مدت طولانی روی همین سنگ حفظ خواهد شد.

منبع: یک پزشک

به "تصاویر اصلاح شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر اصلاح شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید