چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان

به گزارش وبلاگ غزل، برای اینکه خوردن نان لذت بخش باشد، می توان با رعایت چند ترفند ساده و کاربردی، نان را برای مدت طولانی تری تازه نگه داشت.

چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان

پیچیدن نان در دستمال حوله ای

اگر دوست دارید نان ماندگاری بیشتری داشته باشد، به جای نگهداری آن در کیسه پلاستیکی از دستمال حوله ای بهره ببرید. به این ترتیب نان تازگی و تردی اش را حفظ می نماید و خیلی سریع خشک نمی گردد. نان پیچیده در پارچه حوله ای را می توان حداکثر تا 2 روز در دمای محیط نگه داشت.

نگهداری نان در فریزر

منجمد کردن نان راه حل موثری برای نگهداری طولانی مدت نان است. البته هنگام استفاده، برش های نان را در دمای محیط بگذارید تا تازه گردد. اگر تمایل به مصرف سریع نان دارید، تکه های نان را در آلومینیوم بپیچید و در فر بگذارید تا خشک نگردد.

پرهیز از نگهداری نان در کیسه پلاستیکی

استفاده از کیسه پلاستیکی ساده ترین روش برای نگهداری نان به نظر می رسد اما بر کیفیت نان تاثیر می گذارد. این نکته به خصوص در خصوص نان داغ بسیار اهمیت دارد زیرا حرارت نان باعث آزاد شدن ترکیبات مضر پلاستیک شده که برای بدن آسیب زا خواهد بود. قرار دادن نان در کیسه پلاستیکی هم باعث می گردد رطوبت باقی بماند و کپک زدن نان زودتر اتفاق بیفتد. توصیه می گردد حتما نان پس از خرید در پارچه پیچیده شده و سپس درون کیسه پلاستیکی قرار گیرد.

صرفنظر از نگهداری نان در یخچال

برخلاف تصور، نگهداری نان در یخچال راه حل خوبی برای ماندگاری طولانی نان نیست. مولکول های نشاسته در مجاورت سرما متبلور می شوند و سرعت کهنه شدن یا در اصطلاح بیات شدن نان 3 برابر زودتر خواهد بود.

نگهداری نان به همراه تکه ای سیب

راه حل جالب دیگر برای ماندگاری بهتر نان، چیدن تکه های نان در ظرف درب دار است که تکه ای سیب نیز درون ظرف گذاشته شده است. سیب با تنظیم رطوبت باعث می گردد نان تازه تر بماند. البته می توان به جای سیب از تکه ای سیب زمینی یا کرفس نیز استفاده کرد

منبع: سلامت

منبع: فرارو

به "چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید