ایجاد آمفی تئاتر روباز برای برگزاری جشنواره های فرهنگی احتیاج سنندج است

به گزارش وبلاگ غزل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: ایجاد یک آمفی تئاتر روباز در شهر سنندج برای برگزاری جشنواره های فرهنگی احتیاج استان است.

ایجاد آمفی تئاتر روباز برای برگزاری جشنواره های فرهنگی احتیاج سنندج است

به گزارش وبلاگ غزل از سنندج، سیدمحسن علوی بعداز ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کردستان و سایر مدیران و مسئولان استان در سالن دولت استانداری کردستان برگزار گردید گفت: رسته گردشگری از دو رسته زنبورداری و فناوری اطلاعات و ارتباطات کار اجرایی آن در استان شروع شد و اجرای طرح تکاپو بر محور صنایع دستی بود.

وی گفت: اولین اقدام طرح تکاپو در بخش صنایع دستی در سفر نخست نماینده سازمان UNIDO به استان کردستان در سال گذشته انجام شد و سفر دوم نماینده این سازمان در تیر ماه سال جاری انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان توضیح داد: نبود فضای لازم برای برگزاری جشنواره ها از مهم ترین مسائل استان است که امیدواریم آمفی تئاتر روباز در شهر سنندج برای برگزاری این جشنوارها ایجاد گردد.

ایجاد مرکز خلاقیت صنایع دستی در عمارت مشیر دیوان

وی از ایجاد مرکز خلاقیت صنایع دستی در عمارت مشیر دیوان سنندج اطلاع داد و گفت: این مرکز به عنوان مرکز پرورش کسب و کار اجتماعی و نوآوری و خلاقیت انجام شد و خدماتی که بیشتر در این مرکز خلاقیت انجام می گردد شامل شبکه سازی، آموزش و مدیریت رویدادهاست.

علوی اضافه کرد: مسئله ای که در مرکز خلاقیت صنایع دستی استان کردستان وجود دارد این است که تملک عمارت مشیر دیوان به صورت کامل به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داده نشده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 4 میلیارد تومان برای تجهیز مرکز خلاقیت صنایع دستی استان احتیاج است که سازمان یو نی دو وارد عمل شده است.

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه گردشگری و توسعه اشتغال مبتنی بر هنرهای بومی است، اظهار کرد: صنعت گردشگری استان کردستان هم اکنون فرایند صعودی دارد و علاوه بر کارهای جاری با طرح تکاپو همراه و همگام هستیم و در این راستا نکات کلیدی را در اجرای طرح گردشگری معین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: تربیت نیروی انسانی بومی استان، برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری که با اجرای آن گردشگری استان تقویت خواهد شد میزان رشد این بخش را چشم گیرتر نموده است.

وی به انواع گردشگری طبیعت گردی، بومی گردی، گردشگری فرهنگی، تاریخی، مذهبی و دینی اشاره نمود و گفت: سه راهبرد اصلی و معین برای شناساندن بیشتر استان کردستان در سطح ملی و بین المللی، تقویت اجزای حلقه های زنجیره ای و ارتقا سطح همکاری فعالان گردشگری از مهم ترین راهبردهای صنعت گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان خاطر نشان کرد: سال جاری در راستای این برنامه ها طبیعت گردی در استان بولدتر شده است و دو تور آشنایی آژانس های گردشگری در فصل تابستان و پاییز در استان کردستان برگزار گردید و در این تور مسیرهای جدید گردشگری استان انتخاب شده اند که امیدواریم این تورها بتوانند نقش مهمی در اشتغال داشته باشند.

منبع: تسنیم

به "ایجاد آمفی تئاتر روباز برای برگزاری جشنواره های فرهنگی احتیاج سنندج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد آمفی تئاتر روباز برای برگزاری جشنواره های فرهنگی احتیاج سنندج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید