خانه وثوق الدوله و فروغ فرخزاد بازسازی می شوند؟ ، تهیه لیست همه خانه های تاریخی در منطقه ها مختلف

به گزارش وبلاگ غزل، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر آنالیز خانه فروغ فرخزاد به وسیله مشاور از ابتدای سال شروع شده و در هفته های آینده نیز به سرانجام می رسد و بعد از آن مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار خواهد شد.

خانه وثوق الدوله و فروغ فرخزاد بازسازی می شوند؟ ، تهیه لیست همه خانه های تاریخی در منطقه ها مختلف

به گزارش وبلاگ غزل، محمد مویدی در این باره گفت: بحث خرید خانه های تاریخی یک فرآیند خاص دارد و اولین مساله ای که در این حوزه اهمیت دارد، شناسایی خانه های تاریخی است.

او با بیان اینکه بعضی از خانه ها ثبت ملی شده اند و ارزش تاریخی خاصی دارند، اضافه نمود: بعضی از این خانه ها متعلق به مشاهیر است که شهرداری های منطقه ها اقدام به تملک آن نموده اند. مذاکره ای را با شهرداران منطقه ها شروع نموده ایم تا بتوانیم فهرست این خانه ها را تهیه نموده و در اقدام بعدی با منطقه ها وارد مذاکره می شویم تا این املاک را در جهت بهره برداری قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر خانه فروغ فرخزاد را که به وسیله شهرداری منطقه 11 سال ها پیش تملک شده بود، در دستور کار قرار داده ایم؛ مشاور در حال مطالعه و آنالیز این خانه است.

کوشک وثوق الدوله

او با اشاره به اینکه فرآیند خانه های تاریخی کمی فرق دارد، اعلام کرد: برای این خانه ها در گام نخست باید مشاور واجد شرایط گرفته گردد تا نواقص و مسائل خانه را آنالیز نموده و بر اساس آن یک دستور بازسازی تهیه گردد که ما بر اساس آن، یک مناقصه برگزار می کنیم و پیمانکار انتخاب شده و در نهایت نیز زیر نظر مشاور کار بازسازی خانه انجام می گردد.

مویدی یادآور شد: در حال حاضر آنالیز خانه فروغ فرخزاد به وسیله مشاور از ابتدای سال شروع شده است و در هفته های آینده نیز به سرانجام می رسد و بعد از آن مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار می گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به خانه تاریخی وثوق الدوله واقع در منطقه 14 تهران تاکید نمود: در مذاکره ای که با شهرداری منطقه انجام شد، این خانه در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نهاده شد و 6 ماه است که مشاور روی آن کار می نماید. این خانه یک عمارت تاریخی است و تا سرانجام سال نیز مناقصه پروژه برای انتخاب پیمانکار برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خانه وثوق الدوله و فروغ فرخزاد بازسازی می شوند؟ ، تهیه لیست همه خانه های تاریخی در منطقه ها مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه وثوق الدوله و فروغ فرخزاد بازسازی می شوند؟ ، تهیه لیست همه خانه های تاریخی در منطقه ها مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید