مقایسه سیتروئن زانتیا با رنو مگان و هیوندای آوانته

به گزارش وبلاگ غزل، در بازار خرید خودروهای دست دوم، امکان انتخاب برای شما بسیار زیاد است؛ به ویژه آنکه پای خودروهای چینی نیز به بازار ایران باز شده است. با وجود این بسیاری از مخاطبان ترجیحشان بر خرید یک خودرو از نسل اروپایی، ژاپنی و یا کره ای است. در این مقاله، ما به مقایسه سیتروئن زانتیا با خودروهای هم رده اش می پردازیم.

مقایسه سیتروئن زانتیا با رنو مگان و هیوندای آوانته

مقدمه ای بر مقایسه سیتروئن زانتیا

سیتروئن زانتیا (Citroen Xantia) نیز از آن دسته خودروهایی است که خواستار زیادی در بازار دست دوم دارد. برای آنالیز دقیق این خودرو تصمیم گرفته ایم تا زانتیا Sx2000 را که به نسبت زانتیای 1800 طرف داران بیشتری دارد، با هیوندای آوانته و مگان 2000 مقایسه کنیم تا عیار این خودرو بیش ازپیش عیان گردد.

سیتروئن زانتیا از نمای روبه رو

مقایسه سیتروئن زانتیا با رنو مگان 2000

رنو مگان (وارداتی) در فول ترین مدل خود یعنی 2000 دارای 6 کیسه هواست که از این نظر در مقایسه سیتروئن زانتیا اس ایکس 2000 که فقط 2 کیسه هوا دارد، دارای فزونی محسوسی است. رنو مگان به انضمام بهره مندی موتوری با قابلیت فراوری 135 اسب بخار، از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک بهره مند است.

این موضوع درحالی است که قدرت موتور در زانتیا با اختلاف بسیار جزئی و فقط 3 اسب بخار به 132 تا 135 اسب بخار می رسد. بااین حال این اختلاف جزئی نمی تواند پررنگ تر از مزیت بهره گیری مگان از جعبه دنده اتوماتیک در مقابل جعبه دنده دستی زانتیا باشد.

نمای داخلی سیتروئن زانتیا

طراحی زانتیا در مقایسه با مگان قدیمی تر است؛ به همین علت شما طراحی به روزتری به خصوص در خطوط به کاررفته در بدنه و بخش عقب خودروی مگان در مقایسه سیتروئن زانتیا مشاهده می کنید. این فزونی به داخل کابین هم سرایت نموده است و با وجود طراحی نه چندان شگفت انگیز مگان 2000، این خودرو در مقایسه با کلاس ساده زانتیا فزونی خود را نمایش می دهد.

تلفیق رنگ های کرم، خاکستری و مشکی و به کاربردن پلاستیک با جنس برتر در طراحی کابین، در برابر طراحی یکدست زانتیا سخن از فزونی مگان در این بخش دارد. امکان تنظیم ارتفاع همان چیزی است که زانتیا می تواند آن را به رخ تمام خودروهای هم تراز خود بکشد.

پیشنهاد می کنیم که پیش از اقدام به خرید مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

آگهی های خرید و فروش رنو مگان

مقایسه سیتروئن زانتیا با هیوندای آوانته

هیوندای آوانته همچون رقیب خود زانتیا 2000 از موتور 2 لیتری بهره مند است؛ با این تفاوت که خروجی هیوندای آوانته از این موتور حداکثر قدرت 140 اسب بخار است که این آیتم در زانتیا 2000 به حداکثر قدرت 135 اسب بخار می رسد. زانتیا ازنظر مصرف سوخت ترکیبی با 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر در بین خودروهای پرمصرف قرار می گیرد. هیوندای آوانته از این نظر روی زانتیا را سفید نموده است و با مصرف سوخت در قالب سیکل ترکیبی 10.7 لیتر نمره ای منفی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نمای پشتی سیتروئن زانتیا

هر دو خودرو دارای 2 کیسه هوا است، اما قدرت بدنه آوانته یک سروگردن در مقایسه سیتروئن زانتیا فزونی دارد. آوانته همچون زانتیا از طراحی ضعیف در کابین و نمای بیرونی رنج می برد. شاید نکته مثبت آوانته در طراحی عقب خودرو باشد که کمی ضعف بخش جلو را پوشش می دهد. آوانته درمجموع هزینه نگهداری و استهلاک کمتری نسبت به رقیب فرانسوی اش دارد. بازار خرید و فروش زانتیا داغ تر و درمجموع خودرو دست به نقدتری به شمار میرود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای آوانته با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

آگهی های خرید و فروش هیوندای آوانته

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه سیتروئن زانتیا است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ غزل آگهی های این خودرو را مشاهده کنید.

آگهی های خرید و فروش سیتروئن زانتیا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ غزل در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه سیتروئن زانتیا با رنو مگان و هیوندای آوانته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سیتروئن زانتیا با رنو مگان و هیوندای آوانته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید