معماری و عمران

فراشبند مرکز چهار طاقی های ایران باستان است

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله و خبرهای منتشر شده، فراشبند مرکز چهار طاقی های ایران باستان است.

10 دی 1402

پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه به یکی از پروژه های تاریخی استان تبدیل شده است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه به یکی از پروژه های تاریخی استان تبدیل شده است.

10 اردیبهشت 1402

نسخه اصلی فاینال فانتزی 7 به یاری هواداران کاملا صداگذاری شد

به تازگی ماد (Mod) جدیدی برای بازی فاینال فانتزی 7 منتشر شده است که صداپیشگی و صداگذاری کامل را به نسخه اصلی و کلاسیک این اثر اضافه می نماید. این ماد پس از اینکه چیزی حدود هفت سال روی توسعه آن کار شده است، بالاخره منتشر شد.

27 دی 1401

حدود 18 اثر تاریخی مشهد در شرایط اضطرار قرار دارند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، حدود 18 اثر تاریخی مشهد در شرایط اضطرار قرار دارند.

18 آبان 1401

خانه وثوق الدوله و فروغ فرخزاد بازسازی می شوند؟ ، تهیه لیست همه خانه های تاریخی در منطقه ها مختلف

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر آنالیز خانه فروغ فرخزاد به وسیله مشاور از ابتدای سال شروع شده و در هفته های آینده نیز به سرانجام می رسد و بعد از آن مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار خواهد شد.

26 شهریور 1401

کشف شگفت انگیز در دوردست: بارش الماس از آسمان!

مدتهاست دانشمندان تصور می نمایند که شکل و نوع متفاوت و عجیبی از بارش باران که باران الماس نامیده می گردد، در اعماق سیارات غول پیکر منجمد رخ می دهد و حالا این احتمال وجود دارد که این نوع بارش ها رایج تر از آنچه تا پیش از این انتظار می رفته، باشند.

20 شهریور 1401

شهر بندری کوچی، بهشت گرمسیری هند

آیا تا به حال نام شهر بندری کوچی به گوشتان خورده است؟ نظر شما در خصوص شهری که زیبایی های زیادی در آن پنهان شده است و به مانند یک الماس می درخشد، چیست؟ آیا تمایل دارید به یکی از زیباترین نقاط کره زمین که بسیار بکر و دست نخورده به جای مانده است، سفر کنید؟

11 شهریور 1401

اقتصاد چرخشی؛ همه با هم برای زمین

اقتصاددانان و جامعه شناسان برای تعریف اقتصاد چرخشی، هنوز نتوانسته اند تعریف جامعی و مشخصی لحاظ نمایند و هم چنان به تعریفی پایبند هستند که بنیاد آلن مک آرتور در سال 2015 از اقتصاد چرخشی ارائه کرد. بر اساس تعریف این بنیاد، اقتصاد چرخشی نوعی از اقتصاد است...

7 مرداد 1401

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

این روز ها دوباره موضوع واردات خودرو به کشور مطرح شده است و در دولت گذشته به دلیل مسائل ارزی با آن مخالفت می شد. برخی این طرح را مخالف موضوع اقتصاد مقاومتی و در جهت تضعیف تولید داخلی برشمرده اند.

6 مرداد 1401

انتها دور رفت لیگ والیبال در سمنان

در خاتمه دوررفت رقابت های لیگ والیبال استان سمنان تیم های هیات والیبال گرمسار و ستارگان شاهرود در صدر گروه های A و B قرار گرفتند.

7 تیر 1401

چرا گوشی ها مانند کامپیوترها فن ندارند؟

فن یکی از ویژگی های کلیدی کامپیوترها محسوب می گردد اما در این میان سؤالی که به وجود می آید این است که چرا گوشی ها و تبلت ها فاقد این ویژگی کلیدی هستند؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

28 خرداد 1401

خانه پدری جلال آل احمد در اختیار سازمان میراث فرهنگی است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خانه پدری جلال آل احمد در اختیار سازمان میراث فرهنگی است.

27 خرداد 1401

تصاویر اصلاح شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد

جان یانگ، چارلز دوک و توماس متینگلی فضانوردان ناسا 50 سال پیش در چنین روزی بر ماه فرود آمدند. به مناسبت این سالگرد، تصاویر گرفته شده به وسیله آنها بازسازی شده است.

24 خرداد 1401

دیزنی لند هنگ کنگ برنامه های توسعه ویژه ای برای گردشگران در نظر دارد

دیزنی لند هنگ کنگ با اختصاص بودجه ای بالغ بر یک میلیارد دلار، به زودی به یکی از بزرگ ترین و هیجان انگیزترین دیزنی لندهای دنیا تبدیل خواهد شد.

27 اردیبهشت 1401

تفریحات رایگان ریو دو ژانیرو را از دست ندهید

در سفر به ریودوژانیرو می توانید جاذبه های این شهر برزیلی، از موزه ها گرفته تا سواحل زیبای آن را با بودجه ای کم ببینید و سفر ارزانیرا برای خود رقم بزنید.

24 فروردین 1401

نمک روی زخم 13 ساله، درد دل مردم بم بعد از سال ها

13 سال پیش زلزله بم، همه زندگی مردم بم را مختل کرد و داغ بسیار سنگینی بر روح و جان بازماندگان آن ها بر جای گذاشت. با خبرنگاران همراه باشید تا درد دل برخی از مردم این شهر را بخوانید.

25 بهمن 1400

36 ساعت در سن سباستین، اسپانیا

فراتر از ساحل، این منطقه تفریحی ساحلی شامل هنر، معماری و البته غذاخوری با بشقاب­ های غذای خوشمزه است. هویت سن سباستین به عنوان یک تفرجگاه ساحلی به بیش از یک قرن پیش بازمی­ شود. زمانی که این بخش وحشی از ساحل اقیانوس اطلس مورد توجه سران سلطنتی اسپانیا نهاده...

22 دی 1400

ساخت 150 هزار واحد استیجاری برای دهک های یکم تا سوم جامعه

به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت 150 هزار واحد استیجاری گفت: 150 هزار واحد کف تقاضایی هست که برای مصوب شدن به هیئت دولت پیشنهاد کرده ایم که 50 هزار واحد آن برای دهک های یک تا سوم جامعه با سود 5 درصد است...

26 آبان 1400

آشنایی با گیاهان شادی آور برای یک زندگی متفاوت

افسردگی، خستگی، دلهره، اضطراب، عصبانیت، بی حوصلگی، کسالت، بی قراری، کم آوردن و بُریدن و حال نداشتن. این صفات آشنای امروزی را حالا از هر مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودک و نوجوانانی می شنویم. برای از بین بردن این حالت ها روش های مختلفی وجود دارد اما...

23 آبان 1400

پیشنهاد مجدد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از آمادگی واشنگتن برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی خبر داده است.

1 آبان 1400
تعداد: (51)