هدایت مفید و عملی برای تغییر درک مخاطب از اضطراب

به گزارش وبلاگ غزل، ما اضطراب را همه چیز می دانیم، از ناراحتی خفیف تا هراس کامل. اما این همان چیزی است که رفتارهای اعتیاد آور و عادات بدی را که برای مقابله با آن استفاده می کنیم (مانند استرس خوردن، اهمال کاری، پیمایش عذاب و رسانه های اجتماعی) را راهنمایی می نماید. به علاوه، اضطراب در بخشی از مغز زندگی می نماید که در برابر تفکر منطقی مقاومت می نماید.

هدایت مفید و عملی برای تغییر درک مخاطب از اضطراب

بنابراین در حلقه های عادت اضطرابی گیر می کنیم که نمی توانیم راه خود را برای رهایی از آن بیاندیشیم یا از اراده برای غلبه بر آن استفاده کنیم. دکتر بروئر به ما می آموزد که از مغز خود نقشه برداری کنیم تا محرک های خود را کشف کنیم، آنها را با تمرین ساده اما قدرتمند کنجکاوی خنثی کنیم و مغز خود را با استفاده از تمرکز حواس و سایر روش هایی که آزمایشگاه او ثابت نموده می تواند کارساز باشد، آموزش دهیم.

جادسون بروئر در کتاب گره گشایی از اضطراب به مقابله با اضطراب به یاری علم پرداخته است. کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارد. کتاب های قطور و کم حجم، بعضی با عناوین مجذوب کننده داستان های خارق العاده، و روش ها یا راه های میان بر برای دستیابی به موفقیت اما باید بگوییم که همه آنها از علم واقعی درباره مغز انسان برخوردار نیستند. می توان قول داد که اندازه زیادی از این علم در این کتاب وجود دارد و این علمی واقعی است.

براساس مطالعاتی که آزمایشگاه مولف در طول سال ها و با شرکت کنندگان واقعی پر شده اند ابتدا در ییل و اکنون در دانشگاه براون، بعلاوه مقالاتی منتشر نموده است که دیگران می خوانند و درباره آنها کتاب می نویسند، بنابراین آن کتاب ها و مقالات نیز از این کتاب و مولفش تأثیر گرفته اند.

جادسون بروئر معتقد است جالب ترین و مهم ترین ارتباطی که تا به امروز یافته است ارتباط بین اضطراب و عادت هاست. اینکه چرا یاد می گیریم مضطرب شویم و این مضطرب شدن چگونه به عادت تبدیل می گردد. ارتباطی که من بین اضطراب و عادتها پیدا نموده ام به این سؤال پاسخ داده است که چرا ما نگران می شویم و این پاسخ بعضی کنجکاوی های علمی اش درباره اضطراب را به نتیجه رسانده و مهم تر اینکه در یاری به بیمارانش برای درک اضطرابشان و کار روی آن نقش مهمی داشته است.

این کتاب در بردارنده شیوه های روانپزشکی بالینی تحقیقات و فشرده سازی مفاهیمی است که به مرور گرد آوردی شده است و هدایت مفید و عملی برای تغییر درک مخاطب از اضطراب باشد. طوری که بتوانید به طور مؤثری روی آن کار کنید و همزمان همه عادت ها و اعتیادهای غیر مفیدتان را از بین ببرید.

در دنیای پر از استرس و اضطراب امروزی کتاب حاضر با ارائه روینمودهای ساده و عملی ما را وارد سیری می نماید که می توانیم در آن به آرامش برسیم چیزی که امروزه به شدت به آن احتیاج داریم نویسنده بر اساس یافته های عملی و تجربی خود ابزارهایی برای تمرکز حواس ارائه می نماید که می توانند ما را از قید پریشانی افکار، استرس و نگرانی هایمان در زندگی پرمشغله کنونی برهانند.

این کتاب شامل 4 بخش است، بخش صفر: درک فکر، بخش اول: نقشه برداری از فکر: دنده یک، بخش دوم: به روز رسانی ارزش پاداش مغز: دنده دو، بخش سوم: یافتن پیشنهاد بزرگتر و بهتر برای مغز: دنده سه.

گره گشایی از اضطراب اثر جادسون آلن بروئر، در 334 صفحه و به قیمت 195 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هدایت مفید و عملی برای تغییر درک مخاطب از اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت مفید و عملی برای تغییر درک مخاطب از اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید