عبدالملکی: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی می دانند

به گزارش وبلاگ غزل، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری گفت: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی می دانند در صورتی که نمی دانند سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا نمی گردد.

عبدالملکی: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی می دانند

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی در همایش اقتصاد مقاومتی؛ از نظر تا عمل اظهار کرد: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی، نداری، بدبختی و فلاکت دانسته و می گویند اجرای اقتصاد مقاومتی را متوقف کنید در صورتی که نمی دانند این سیاست اجرا نمی گردد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقدام ویژه است. عیب کار اینجاست که اجرایی وجود ندارد در صورتی که اقتصاد مقاومتی در حوزه اجراست. جبهه های مختلفی باید در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل گیرد. جبهه اول علمی است، به فراوری علم کاربردی نیاز داریم و دانشگاه ها باید درگیر شوند. جبهه بعدی فرهنگی است تا اقتصاد مقاومتی به باور عمومی تبدیل گردد. در حال حاضر مردم باور ندارند تورم ایجاد شده برای این است که اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی گردد.

عبدالملکی با اشاره به جبهه سیاسی و مطالبه گری، توضیح داد: هرکس از خودش باید آغاز کند، نه این که منتظر باشیم رئیس جمهور شویم یا رئیس جمهور بگوید چه کنیم.

وی با اشاره به وجود آفت ها در امر اقتصاد مقاومتی است، گفت: اولین آفت روزمرگی در مجموعه های دولتی است. آفت بعدی عدم التزام بخشی از کارگزاران به اقتصاد مقاومتی است.

عبدالملکی اضافه کرد: کاری که مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری باید انجام دهد این است که سند جدیدی فراوری نکند؛ چرا که سند زیاد داریم. مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری میز های تبادل نظر های جدی اقتصاد مقاومتی ایجاد کند. بعلاوه این مرکز با معیارهایی، عملکرد وزرا را با نگاه اقتصاد مقاومتی سنجش کند و ببیند کدام وزیر با این معیار ها کار نموده است.

منبع: فرارو

به "عبدالملکی: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید