عوارض پروتئین تراپی مو؛ نکاتی که قبل از انجام این روش باید بدانید

به گزارش وبلاگ غزل، پروتئین تراپی مو یکی از روش های درمانی محبوب است که به شما یاری می نماید تا به موهای ضعیف و نازک، آسیب دیده یا خشک خود یاری کنید. متدهای مختلفی برای انجام این روش وجود دارد؛ شما می توانید در خانه با آماده کردن ماسک های مغذی و مقوی، موهایتان را پروتئین تراپی کنید یا اینکه برای انجام کار حرفه ای نزد یک فرد متخصص به سالن های زیبایی بروید. در یکی از مطالب قبلی به طور کامل این شیوه درمانی مو را آنالیز نموده بودیم، اما در این مطلب از خبرنگاران مگ قصد داریم بیشتر روی مضرات پروتئین تراپی مو تمرکز کنیم و همه نکات مهم درباره آن که باید بدانید را با شما آنالیز کنیم؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

عوارض پروتئین تراپی مو؛ نکاتی که قبل از انجام این روش باید بدانید

پروتئین تراپی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

زمانی که شما برای انجام کار پیش متخصص زیبایی مو می روید، او مواد مخصوص و در واقع همان پروتئین هیدرولیز شده را طی فرآیندی (که بستگی به متد انتخاب شده دارد) به ساقه مو اضافه می نماید و شکاف های موجود در کوتیکول مو را با پروتئین پر می نماید. این پروتئین به نرم شدن و استحکام مو یاری می نماید و در عین حال باعث ترمیم و تقویت تارهای آسیب دیده مو می گردد.

در شیوه پروتئین تراپی تمامی پروتئین های ضروری و مواد مغذی مورد احتیاج برای تقویت موها به شکاف تارهای مو اضافه می گردد تا مسائلی از جمله موخوره، ضعیف و نازک بودن مو و آسیب دیدگی مو بر اثر عواملی مثل دکلره کردن حل گردد.

انواع روش های پروتئین تراپی

پروتئین تراپی روش های متفاوتی از ماسک های خانگی گرفته تا فرآیندهای تخصصی در سالن های زیبایی دارد. اینکه شما کدام روش را انتخاب می کنید به اندازه آسیب موهایتان و البته بودجه شما بستگی دارد.

ماسک های خانگی که ساده ترین روش هستند و شما با مخلوط کردن مواد مغذی مثل عسل، آووکادو، تخم مرغ، شیر نارگیل و… می توانید آن ها را آماده کنید و قبل از حمام برای مدتی به موهایتان بزنید. این نوع ماسک ها را معمولا 2 یا 3 بار در هفته می توانید روی موهایتان قرار دهید.

نوع دیگر، نرم نماینده ها هستند. این نرم نماینده ها حاوی مواد مغذی مثل روغن آرگان و پروتئین های محلول در آب هستند که به هیدراته کردن و محافظت از مو یاری می نمایند. این نرم نماینده ها معمولا درون حمام بعد از شامپو زدن استفاده می شوند و بعد از 5 الی 7 دقیقه باید شسته شوند. نوع دیگری هم از این ماسک ها وجود دارد که قبل از حمام باید به موهایتان بزنید و برای مدتی (بسته به نوع محصول) اجازه دهید تا بماند و بعد آن را بشویید.

در نهایت هم پروتئین تراپی تخصصی است که در سالن های زیبایی انجام می گردد که در بالا شیوه انجام آن را شرح دادیم.

فواید پروتئین تراپی مو

درست مانند ماهیچه های بدن، موها نیز برای سالم ماندن و قوی شدن به پروتئین احتیاج دارند؛ به ویژه در قسمت های پایین تر و ساقه مو که از منبع پروتئین (کف سر) دور هستند. ساختار سلولی موهای ما متخلخل و بسیار جذب نماینده هستند، بنابراین می توانند به راحتی مواد مغذی را به وسیله ماسک های مو یا مواد مراقبتی جذب نمایند. پروتئین تراپی مو هم یکی از روش های تایید شده است که باعث یاری به ساختار قوی تر مو می گردد. در ادامه به بعضی از فواید این شیوه درمانی اشاره می کنیم:

  • این شیوه با جایگزین کردن پروتئین های از دست رفته، باعث قوی تر شدن مو شده و از ریزش آن ها جلوگیری می نمایند.
  • پروتئین تراپی باعث سفت شدن لایه کوتیکول مو می گردد و به همین علت از آن در برابر آسیب محافظت می نماید.
  • پروتئین تراپی به ترمیم، تقویت و تغذیه موها یاری می نماید. بعلاوه با تقویت موها باعث آبرسانی آن ها نیز می گردد.
  • این روش خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد.
  • باعث بهبود شکستگی و موخوره مو می گردد.
  • به طور کلی این روش با ترمیم و تقویت موهای شما به بهبود ظاهر کلی و درخشش بیشتر آن یاری می نماید.

عوارض پروتئین تراپی مو چیست؟

همان طور که می دانید هر کاری فواید و عوارض مربوط به خود را دارد. این روش درمانی نیز در کنار تمامی فوایدی که دارد، می توانند عوارض هم داشته باشد. بیشترین ضرر پروتئین تراپی مو مربوط به استفاده از مواد نامرغوب و روش اشتباه است. بیایید کمی گسترده تر درباره این موضوع صحبت کنیم.

موادی که استفاده می کنید، اهمیت بسیار زیادی در سلامت و نتیجه موهای شما دارند. برای مثال شما زمانی که می خواهید آرایش کنید، اگر از لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت بهره ببرید، آرایش تان جلوه زیباتری خواهد داشت و بعلاوه در دوره زمانی طولانی تر، پوستتان آسیب نخواهد دید و دچار مسائل پوستی مثل جوش، آکنه، لک و… نخواهید شد.

این قضیه درباره موها نیز صدق می نماید. اگر قصد دارید در خانه با ماسک های آماده موهایتان را تغذیه کنید، حتما از یک برند مطمئن خرید کنید و به دستور کار که در بروشور محصول ذکر شده دقت کنید. مواد را بیش از حد روی موهایتان نگذارید. اگر محصولی که خریداری کردید قابل تست بود، حتما 24 قبل آن را روی دست خود تست کنید تا از بروز هرگونه حساسیت و آلرژی جلوگیری کنید.

نکته مهم دومی که باید بدانید، این است که اگر می خواهید این کار را در سالن های زیبایی انجام دهید، حتما نزد یک فرد متخصص و باتجربه بروید. در بعضی از روش های پروتئین تراپی مواد روی موها برای چند دقیقه می ماند و بعد اتوکشی انجام می گردد. اگر آرایشگر شما باتجربه و کاربلد نباشد، می تواند با اتو کشیدن نادرست و بیش از حد، باعث سوختن موهایتان گردد. بعلاوه در صورت مراجعه به یک فرد قابل اعتماد، نگران مواد و متریال استفاده شده نخواهید بود و نتیجه کار برایتان رضایت بخش خواهد بود.

بعلاوه ضروری است بدانید که بر اساس تحقیقات جدیدی که اجرا شده، بعضی از موادی که برای درمان مو استفاده می گردد، حاوی مواد مضری از جمله فرمالدهید هستند. فرمالدهید می تواند باعث بروز سرطان گردد، به رشد آن یاری کند یا خطرات دیگری را برای سلامتی به همراه داشته باشد. فرمالدهید موجود در این مواد می تواند باعث بروز مسائلی از جمله موارد زیر گردد:

  • سوزش چشم
  • سردرد
  • سرگیجه
  • گلو درد
  • سرفه
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • حساسیت و التهابات پوستی

این عوارض به وسیله افرادی که این روش ها را انجام داده اند گزارش شده است و به طور کلی تحقیقات در این مورد بسیار کم هستند. هنوز کاملا معین نیست که این روش ها و مواد درمانی در طولانی مدت چه تاثیری بر روی سلامتی انسان خواهند داشت.

حرف آخر

موهای ما بر اثر عوامل بسیار زیادی مثل گرما، دکلره و رنگ، استفاده از شامپوهای نامناسب و… می تواند دچار آسیب گردد. پروتئین تراپی یک روش درمانی محبوب و پرطرفدار است که می تواند به شما یاری کند موهای شاداب تری داشته باشید. این روش با ترمیم و تقویت تارهای مو باعث آبرسانی، نرم شدن و بعلاوه درخشان شدن موها می گردد. در این مطلب ضررهای پروتئین تراپی مو را به طور کامل آنالیز کردیم. اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما تحقیق کنید و به یک فرد باتجربه مراجعه کنید تا از نتیجه کار راضی باشید و پولی که بابت آن پرداخت می کنید، هدر نرود.

منابع: Bebeautiful, Takecareof, Greatist

منبع: دیجیکالا مگ

به "عوارض پروتئین تراپی مو؛ نکاتی که قبل از انجام این روش باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض پروتئین تراپی مو؛ نکاتی که قبل از انجام این روش باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید