همه آنچه از Zelda: Breath of the Wild 2 می دانیم

به گزارش وبلاگ غزل، اگر به لیست هایی که در چند سال گذشته با عنوان بهترین بازی های تاریخ تنظیم شده اند نگاهی بیاندازید، احتمالا در صدر آن ها نام افسانه زلدا: نفس وحش را بارها دیده اید. جدیدترین قسمت مجموعه بازی های زلدا که زمان چندان زیادی هم از عرضه آن نمی گذرد، نام خود را به عنوان یکی از بهترین ساخته های تاریخ صنعت بازی ثبت نموده است. در نتیجه اینکه نینتندو تصمیم گرفته تا دنباله ای مستقیم برای زلدا: نفس وحش بسازد، موضوعی بسیار مهم و صد البته جذاب است.

همه آنچه از Zelda: Breath of the Wild 2 می دانیم

دنباله مستقیم زلدا: نفس وحش در قالب یک تیزر کوتاه در رویداد E3 2019 معرفی گردید. برنامه نینتندو دایرکت این شرکت که سال هاست جایگزین کنفرانس های آن ها شده، با رونمایی از دنباله زلدا: نفس وحش در E3 2019 به انتها رسید و از همان زمان، حدس های مختلف درباره این بازی شروع شده است؛ چون مشخصا از زمان رونمایی آن، هیچ حرف دیگری از این بازی زده نشده.

فروردین ماه سال آینده، چهارمین سالگرد عرضه زلدا: نفس وحش است. تیم سازنده سری بازی های زلدا در نینتندو، یک سال ابتدایی پس از عرضه نفس وحش را مشغول ساخت محتوای دانلودی برای آن بودند و تصور می کنیم همان ابتدای کار، برنامه ساخت یک دنباله عظیم برای بازی را در ذهن نداشتند. مخصوصا که شنیده ایم سازندگان زلدا: نفس وحش آن قدر ایده برای محتوای دانلودی مختلف و عظیم برای این بازی داشتند که تصمیم گرفتند آن ها را در یک دنباله محقق نمایند تا یک بسته الحاقی.

ایجی آنوما، تهیه نماینده سری بازی های زلدا، تابستان سال جاری و به هنگام رونمایی بازی فرعی Hyrule Warriors: Age of Calamity گفت که تیم او به سختی مشغول کار روی دنباله نفس وحش هستند، اما هنوز هم زمان نمایش و صحبت از بازی فرا نرسیده است و باید بیشتر منتظر بمانیم.

در حال حاضر، تیزر کوتاه بازی و اطلاعات غیر رسمی که از گوشه و کنار درباره Breath of the Wild 2 شنیده ایم، تنها منبع ما برای آنالیز این بازی عظیم است.

داستان

از نظر داستانی، واضح است که در Breath of the Wild 2 با دنباله ای کاملا مستقیم از نفس وحش روبه رو خواهیم شد؛ موضوع که معمولا در مجموعه بازی های زلدا اتفاق نمی افتد و بیشتر عادت داریم تا با قصه ای تازه، در سرزمین و با شخصیت هایی آشنا برخورد کنیم. قسمت های مختلف مجموعه زلدا هر کدام خط داستانی خاص خود را دارند و حتی می توان اتفاقات آن ها را به یکدیگر ربط داد، اما اینکه دقیقا با دنباله ای مستقیم روبه رو شویم، پیش از این فقط در افسانه زلدا: ماسک ماجورا اتفاق افتاده است.

اتفاقا از نظر داستانی، به نظر می رسد شباهت های زیادی بین Breath of the Wild 2 و ماسک ماجورا دارد. همانند ماسک ماجورا که یکی از تاریک ترین و سنگین ترین دنیاها و داستان های زلدا را در خود جای داده، قرار است در Breath of the Wild 2 هم با داستانی تیره و تاریک روبرو شویم. گویا داستان آن قدر تاریک است که یکی از توسعه دهندگان بازی گفته که با تیره و تاریک ترین قسمت در مجموعه زلدا طرف خواهیم شد.

  • زلدا بعدی، دنباله نفس وحش است

در انتها نفس وحش، گانوندورف، ضدقهرمان همیشگی مجموعه زلدا را شکست می دهیم و سرزمین هایرول را از سیاهی پاک می کنیم. با این حال، واضح است که گانوندورف برای همواره نابود نشده.

در تیزر Breath of the Wild 2، لینک و زلدا را در حال سفر به اعماق زمین می بینیم؛ جایی که آن ها جسد مومیایی شده گانوندورف را پیدا می نمایند. به نظر می رسد این جسد گانون باشد که قرن ها پیش کشته و در زیر زمین به صورت مومیایی مدفون شده است. سیاهی در حال بیرون زدن از این جسد است؛ طوری که نیروی تاریکی از آن خارج می گردد و به بخش های مختلفی از سرزمین حمله می نماید.

دستی این جسد را نگه داشته است، اما اتفاقی می افتد، که مشخصا معلوم نیست دقیقا چه اتفاقی، که باعث می گردد تا دست از روی سینه جسد گانون برداشته گردد. به محض برداشته شدن دست، جسد گانون زنده می گردد و در اولین حرکت خود هم مستقیما به زلدا نگاه می نماید.

صحبت از زلدا شد، باید حتما به ظاهر متفاوت او هم اشاره کنیم. زلدا که صد سالی در قلعه گانون اسیر شده بود، نهایتا با شکست او در انتها نفس وحش آزاد شده است، اما او ظاهری کاملا متفاوت در مقایسه با بازی قبلی دارد. زلدا لباس خود را به عنوان یک شاهزاده کنار گذاشته و پا به پای لینک، به یک سیاهچال خطرناک پا گذاشته است. مشخصا، زلدا موهای خود را کوتاه نموده که معمولا در فرهنگ و قصه های ژاپنی، نشان از تغییر عظیمی در یک شخصیت و شروع دوره ای کاملا جدید برای او دارد.

نیرویی که در قالب یک دسته، جسد گانون را در زیر زمین نگه داشته بود، ناگهان وارد دست لینک می گردد که مطمئنا به قابلیت های جدید او در گیم پلی اشاره دارند.

با بیدار شدن گانون، به طور کلی رنگ محیط تغییر می نماید و واضح است که حضور دوباره او، قرار است همه چیز را تغییر دهد. ناگهان با تصویری از سرزمین هایرول، در قالب نقشه نفس وحش روبرو می شویم که قلعه ای عظیم از آن بیرون می زند و احتمالا به فرایند تغییر نقشه اشاره دارد؛ طوری که احتمالا باید انتظار همان نقشه قبلی، اما با حجم زیادی از تغییرات را داشته باشیم که در پی حضور دوباره گانون فرایندی تیره و تاریک به خود گرفته است.

گیم پلی

قسمت قبلی زلدا یعنی نفس وحش تمام و کمال بر پایه گشت و گذار در محیط و اکتشافات مختلف بنا شده بود؛ طوری که بازی شما را تشویق می کرد تا به جای دنبال کردن هدف ها و کوئست های اصلی، در نقشه گشت و گذار کنید. زلدا: نفس وحش به گشت و گذار شما با آیتم ها و سلاح های بیشتر و همچنین کشف سیاهچال ها و معماهای تازه پاداش می داد؛ معماهایی که کشفشان به افزایش قدرت لینک منجر می شد.

  • جعبه ابزار بازی سازان: دنیای محیط باز زلدا: نفس وحش

در واقع زلدا: نفس وحش، سیاهچال های همیشگی مجموعه را که عظیم و طولانی بودند و مجموعه ای از مبارزات و معماهای مختلف را در خود جای می دادند، با معابدی کوچکتر و بیشتر جایگزین نموده بود. همان طور که در تیزر بازی، زلدا و لینک زمان زیادی را در یک سیاهچال می گذارانند تا به هدف خود برسند، به نظر می رسد در Breath of the Wild 2 باید انتظار بازگشت سیاهچال های همیشگی مجموعه را داشته باشیم.

از طرف دیگر، با پدیده تغییر نقشه طرف هستیم. پیش بینی می کنیم که نقشه به خاطر حضور گانون تغییر کند و با سفر به نقاط مختلف و شکست نیروهای تاریکی در این مناطق، نقشه را به حالت قبلی برگردانیم. با دنباله مستقیم نفس وحش طرف هستیم و مطمئنا گشت و گذار پایه و اساس Breath of the Wild 2 هم خواهد بود.

  • جعبه ابزار بازی سازان: نخستین افسانه زلدا چگونه جادویمان کرد

تصور می کنیم لینک مهارت ها و تجهیزاتی که در نفس وحش کسب نموده بود را در این دنباله داشته باشد. مشخصا در تیزر بازی می بینیم که لینک شمشیر اصلی خود را که در بازی قبلی در قالب یک کوئست دوباره به دست آورده بود، به همراه دارد و لباسی هم که به تن دارد، از لباس هایی است که حدودا میان یا انتها بازی دریافت می نماید.

نکته دیگر، درباره زلداست. ظاهر جدید زلدا هواداران را متقاعد نموده است که در کنار لینک، می توانیم کنترل او را هم به دست بگیریم.

تاریخ انتشار

شایعه ها کمی پس از رونمایی بازی در سال 2019 به برنامه های نینتندو برای عرضه Breath of the Wild 2 در انتها سال 2020 اشاره کردند. با این حال، واضح است که این برنامه محقق نشده است. تصور می کنیم که نینتندو نه فقط به خاطر مسائل ناشی از بحران جهانی فعلی، بلکه در راستای جریان معمول توسعه بازی های ویدیویی، عرضه آن را به عقب انداخته باشد.

قسمت اول زلدا: نفس وحش به هنگام رونمایی، برای عرضه در سال 2015 معرفی گردید؛ اشتباهی که نینتندو نمی خواهد نه فقط برای دنباله زلدا و بلکه برای دیگر بازی های خود هم تکرار کند. در نتیجه می توانیم مطمئن باشیم که تا بازی کاملا آماده نباشد، نینتندو تاریخ عرضه آن را اعلام نکند.

با تمام این اوصاف، نزدیک ترین زمان احتمالی عرضه Breath of the Wild 2 انتها سال 2021 است. سال 2021 همچنین مصادف با 35امین سالگرد مجموعه بازی های زلداست و می توانیم با اطمینان بگوییم که نینتندو برای مجموعه زلدا، برنامه های عظیمی را در 2021 در ذهن دارد.

بعضی می گویند که نینتندو مشغول ساخت یک یک مدل قوی تر از سوییچ است که توانایی خروجی وضوح تصویر 4K را دارد و نفس وحش 2 برای نمایش قابلیت های این مدل قوی تر و گران تر به کار گرفته خواهد شد. البته مدیر نینتندو این شایعه ها را رد کرد، حتی اگر واقعی باشند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "همه آنچه از Zelda: Breath of the Wild 2 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از Zelda: Breath of the Wild 2 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید