پیش بینی فراوری بیش از 2 هزار تن ماهی در قزوین

به گزارش وبلاگ غزل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از پیش بینی فراوری 2 هزار و 192 تن ماهی گرمابی و سردابی در این شهرستان تا سرانجام امسال اطلاع داد.

پیش بینی فراوری بیش از 2 هزار تن ماهی در قزوین

سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: فراوری 2 هزار و 192 تن ماهی سردابی و گرمابی در این شهرستان پیش بینی می گردد که از این اندازه فراوری شامل یک هزار و 862 تن ماهی سردابی و 330 تن ماهی گرمابی است.

صالحی اضافه نمود: برای این منظور یک میلیون و 964 هزار قطعه بچه ماهی سردابی و 57 هزار و 700 قطعه بچه ماهی گرمابی تا انتها شهریور ماه امسال رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه 88 سایت پرورش ماهی سردابی و گرمابی در شهرستان قزوین وجود دارد، گفت: از این اندازه 56 سایت مربوط به ماهیان سردابی و 32 سایت مربوط به ماهیان گرمابی است.

این مسئول به شرایط پرورش زالو طبی در شهرستان قزوین اشاره نمود و گفت: در این شهرستان 2 سایت پرورش زالو وجود دارد که پیش بینی می گردد تا انتها سال 139 هزار و 800 قطعه از این کرم آبزی فراوری شده و در راستای مصارف پزشکی و طبابت مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی گفت: چهار سایت پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان قزوین وجود دارد و با رهاسازی 9 هزار و 704 قطعه بچه ماهی خاویاری پیش بینی می گردد حجم فراوریات ماهیان خاویاری افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه گفت: فراوری خاویار فراوریی در شهرستان قزوین برای سال قبل 140 کیلوگرم بود که طرح توسعه شیلات در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قزوین واقع شده است.

وبلاگ غزل قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی فراوری بیش از 2 هزار تن ماهی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری بیش از 2 هزار تن ماهی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید