کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر دنیا در آنگولا

به گزارش وبلاگ غزل، لوکاپا دایموند که یک شرکت معدنی استرالیایی فعال در آنگولا است، روز های گذشته اطلاع داد که یک الماس 170 قیراطی کشف نموده که ممکن است بزرگترین الماس صورتی باشد که در 300 سال گذشته کشف شده است.

کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر دنیا در آنگولا

به گزارش وبلاگ غزل، به نقل از سی ان ان، این شرکت در بیانیه ای گفت که این الماس با نام لا رُز دو لولو در معدن الماس آبرفتی لولو در منطقه Lunda Norte در آنگولا در آفریقا پیدا شده است. طبق گزارش موسسه گوهرشناسی آمریکا که در زمینه فراوری الماس تحقیق می نماید، معادن آنگولا در میان ده فراوریکننده برتر الماس در دنیا قرار دارند.

به گفته استفان وترال، مدیر عامل شرکت الماس لوکاپا، از هر 10 هزار الماس یافت شده تنها یک مورد رنگی است.

وترال در این رابطه به سی ان ان گفت: تن ها یک الماس از هر 100 الماس بزرگتر از 10.8 قیراط است، بنابراین کشف یک الماس صورتی 170 قیراطی به این معنی است که ما با یک الماس بسیار نادر روبرو هستیم.

او گفته که ما قبلاً الماس صورتی پیدا نموده ایم، اما یافتن الماسی در این مقدار بسیار نادر است.

با این حال الماس کمیاب لا رُز دو لولو هنوز در حال ارزیابی است تا قیمت تقریبی آن قبل از فروش در حراج معین گردد. اما انتظار می رود این سنگ صورتی به وسیله شرکت بازاریابی الماس دولتی آنگولا Sodiam قیمت گذاری و به حراج گذاشته گردد. وترال از ارائه تخمین ارزش این الماس صورتی خودداری نموده است. او گفته که ارزش الماس هنوز در حال آنالیز و ارزش گذاری است.

دیامانتینو آزودو، وزیر منابع معدنی آنگولا نیز گفته است که کشف این الماس کمیاب و نادر نشان می دهد که کشورش همچنان یک بازیگر مهم در صحنه دنیای برای استخراج الماس است و پتانسیل سرمایه گذاری در صنعت رو به رشد استخراج الماس را دارد.

الماس های رنگی بزرگ در حراج ها در سال های اخیر به قیمت های بی سابقه ای رسیده اند. آوریل گذشته، الماس 15.10 قیراطی The De Beers Cullinan Blue به قیمت 57.5 میلیون دلار در حراجی ساتبی در هنگ کنگ فروخته شد. به همین علت احتمالا این الماس 170 قیراطی نیز در محدوده نیم میلیارد دلار قیمت گذاری خواهد شد.

منبع: فرارو

به "کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر دنیا در آنگولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر دنیا در آنگولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید