گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد

به گزارش وبلاگ غزل، ورزش نوپای گُلف در خراسان جنوبی به رغم اینکه در سال های اخیر مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، اما با کمبود زیرساخت ها و امکانات روبرو است و توجه بیشتر مسوولان استانی و ملی را می طلبد.

گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد

حدود 12 سال از راه اندازی و تشکیل هیات گلف در خراسان جنوبی می گذرد و به علت تامین نشدن زیرساخت های لازم طی سال های گذشته، از مسائلی رنج می برد.

محمودی زاوه رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در بیرجند فضای حداقلی برای فعالیت وجود دارد و زمینی که برای تمرین پیش بینی شده دارای حداقل امکانات و زیرساخت است

وی افزود: : هیات گلف و رشته های تابعه در استان تنها در رشته مینی گلف دارای زیرساخت مناسبی است و در رشته های وودبال، بهکاپ و کروکت زیرساختی ایجاد نشده است.

محمودی زاوه گفت: در حال حاضر سه زمین مینی گلف با 23 میدان در شهرستان های بیرجند و قاین فعال است و امیدواریم با فعال کردن هیات های شهرستانی تعداد زمین ها و میدان های مینی گلف را در سطح استان افزایش دهیم.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از خلا ها و مسائل هیات گلف استان، تربیت نکردن مربی و داور در رشته های مختلف بوده و از مهمترین اهداف پیش روی ، تربیت مربی و داور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در این مدت به منظور توسعه این ورزش اجرا شده است افزود: طی تفاهم نامه ای با شهرداری قاین یک زمین مینی گلف با 18 میدان در یکی از پارک های این شهر در حال ساخت است و یکی از برترین و استانداردترین زمین های مینی خواهد شد تا بتوان قدمی برای توسعه و همگانی کردن این رشته ورزشی برداشت.

محمودی زاوه با اشاره به بخشی از نواقص زمین مینی گلف کاجستان بیرجند افزود: در این خصوص چند بار مکاتبه و پیگیری شده، اما به نتیجه نرسیده ایم و طبق اخباری که رسیده هنوز پیمانکار زمین را به شهرداری تحویل نداده که شهرداری آن را تحویل هیات گلف بدهد.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی افزود: هیات گلف به خاطر نبود شرایط لازم از تخصیص اعتبار خوبی برخوردار نیست و سال گذشته هیات استان تنها 12 میلیون تومان اعتبار از اداره کل دریافت نموده است.

وی گفت : زمین مینی گلف در مجموعه پارک جنگلی بیرجند 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده، مورد استقبال و استفاده ورزشکاران این رشته قرار گرفته است.

محمودی زاوه از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همه دغدغه مندان حوزه ورزش استان درخواست تا از این هیات ورزشی نوپا حمایت نمایند تا به عنوان یک نیروی محرکه ما را در مسیر توسعه و پیشرفت راهنمایی کند.

خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت : فعال کردن بخش خصوصی در زمینه حمایت از هیات گلف موضوع مهمی برای افزایش عایدی این هیات است.

وی با بیان اینکه رئیس هیات گلف استان باید برنامه مدون، دقیق و تقویم ورزشی برای هیات داشته باشد گفت: علاوه بر برنامه ریزی سالانه برای هیات باید برنامه و چراغ راه چهار ساله هم تعیین باشد و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرد.

راه اندازی هیات های شهرستانی، راه اندازی رشته های تابعه هیات گلف، برگزاری دوره های مربیگری و داوری، دوره های آموزشی و توسعه زیرساخت های ورزشی با همکاری شهرداری ها از جمله برنامه های پیش رو است.

کارشناسان معتقدند بخش زیادی از جامعه امروز دچار مسائل جسمی و روانی است که ورزش هایی مانند گلف با توجه به اینکه ورزشی همگانی و تفریحی است می تواند در ارتقای سلامت شهروندان و کاهش آسیب های اجتماعی به وسیله جذب شهروندان به سمت ورزش، موثر و مفید واقع گردد.

منبع:ایرنا

وبلاگ غزل خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید