9 علت بسیار رایج که باعث طلاق و جدایی زوج ها می شوند

به گزارش وبلاگ غزل، یکی دو سال اول زندگی همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود. چند سال که از زندگی مشترکتان بگذرد، اختلاف ها باعث می گردد مدام با همسرتان مشاجره کنید. مسائل مختلف، جنگ و دعوای مداوم و هزاران علت دیگر باعث می گردد به فکر طلاق گرفتن از همسرتان بیفتید. زمانی که در وسط فرآیند طلاق قرار بگیرید ، ممکن است احساس کنید خیلی تنها هستید یا هیچ کس شما را درک نمی کند. تجربه چنین احساساتی کاملا طبیعی است. اینکه بدانید چرا زوج ها از یکدیگر طلاق می گیرند، ممکن است به شما یاری کند از اشتباهات دیگران درس بگیرید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ قرار است علل رایج طلاق را با هم آنالیز کنیم. تا انتها مقاله با ما همراه باشید .

9 علت بسیار رایج که باعث طلاق و جدایی زوج ها می شوند

1. مسائل اقتصادی

مسائل اقتصادی یکی از علل طلاق به تعداد می فرایند. حتما شنیده اید که می گویند: پول چرک کف است، اما واقعیت این است که اگر به میزان کافی پول نداشته باشید، به احتمال زیاد زندگیتان به خوبی پیش نمی رود. نه تنها نداشتن پول کافی، بلکه اختلاف سر مدیریت مسائل اقتصادی هم می تواند دلیل طلاق باشد.

به طور مثال ممکن است همسرتان فکر کند اولویت با این است که ماشین خود را عوض کنید، اما نظر شما این است که این کار ضرورتی ندارد و باید پولتان را پس انداز کنید. همه چیز از عادت های خرج کردن و هدف های اقتصادی متفاوت گرفته تا بیشتر خرج کردن زن از شوهر یا بالعکس می توانند باعث شوند زندگی زناشوییتان با مشکل روبرو شود.

پول روی همه چیز به ویژه زندگی مشترک اثر می گذارد. اگر در پرداخت اجاره خانه، قسط ها و هزینه های مختلف مشکل داشته باشید، بدون شک با همسرتان اختلاف پیدا می کنید. این روزها که افراد زیادی بیکار هستند و قادر به پیدا کردن شغل مناسب نیستند، شاهد افزایش آمار طلاق هستیم.

مسائل اقتصادی باعث می شوند حسابی مضطرب شوید و استرس بگیرید. برترین کار برای مدیریت مسائل اقتصادی است که زن و شوهر یک بودجه و هدف بلندمدت معین نمایند و به آن متعهد بمانند.

2. خیانت

خیانت مسئله ای است که بسیاری از زن و شوهرها گرفتار آن می شوند. فردی که همسرش به او خیانت نموده، پیش خودش فکر می نماید: همسرم برای من و زندگی مشترکمان هیچ ارزشی قائل نبوده است. چنین فردی لیاقت هیچ چیز را ندارد. برترین کار این است که از او طلاق بگیرم. درصد زیادی از افراد متأهل به همسرشان که خیانت نموده، دوباره اعتماد نمی نمایند که البته این موضوع کاملا طبیعی است.

وقتی فردی یک بار به همسر خود خیانت نموده است، از کجا معلوم که دوباره به همسرش خیانت نکند؟ خوب است بدانید که خشم و تنفر از جمله علل زمینه ای خیانت هستند.

3. نداشتن ارتباط کافی با یکدیگر

یکی دیگر از علل طلاق، ارتباط نداشتن زوج ها با هم است. اگر زن و شوهر با هم ارتباط درست و مؤثر برقرار ننمایند، تمام جنبه های زندگی مشترکشان تحت تأثیر قرار می گیرد. ارتباط خوب ستون یک ازدواج پایدار به تعداد می رود.

زن و شوهر باید درباره توقعات خود از یکدیگر و چیزهایی که احتیاج دارند با هم صحبت نمایند. فریاد زدن سر همسر، صحبت ناکافی با او در طول روز و بی احترامی کردن به یکدیگر همگی می توانند زندگی مشترک شما را با مشکل روبرو نمایند. زمانی که زن و شوهر دیگر با هم صحبت نمی نمایند، احساس تنهایی می نمایند و دیگر مثل قبل به هم اهمیت نمی دهند. این موضوع می تواند به معنای سرانجام زندگی مشترک باشد.

ارتباط ناکافی و عدم ارتباط زوج ها با هم یکی از اصلی ترین دلایل 65 درصد از طلاق ها محسوب می شود. فکر کنید با کسی زندگی می کنید که صبح تا شب سرکار است، شب که به خانه برمی شود، مشغول گیم و تلویزیون می شود و حتی یک کلمه هم با شما صحبت نمی نماید، اما شما می خواهید درباره مسائل مختلف و اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده صحبت کنید. زندگی با چنین فردی ناممکن به نظر می آید، نه؟ دقیقا به همین خاطر است که نداشتن ارتباط کافی زوج ها با یکدیگر یکی از علل رایج طلاق به تعداد می رود.

4. دعوا و مشاجره مداوم

دعوا کردن درباره کارهای خانه، اینکه چه کسی بچه ها را از مدرسه به خانه بیاورد، تلویزیون روی چه شبکه ای باشد و… همگی می توانند رابطه شما را با همسرتان خراب نمایند. دلیل این مشاجره های مداوم این است که زن و شوهر به یکدیگر احترام نمی گذارند و خودخواه هستند.

آن ها فقط به راحتی و آسایش خود فکر می نمایند و هیچ اهمیتی به طرف مقابل نمی دهند. بسیاری از مشاجره ها در نهایت منجر به طلاق می شوند. زن و شوهر اگر اختلاف زیادی با یکدیگر داشته باشند، مدام سر مسائل مختلف با هم بحث می نمایند . بسیاری از افراد از بحث و مشاجره دائم در زندگی زناشویی خود خسته می شوند و تصمیم می گیرند از همسر خود طلاق بگیرند.

5. افزایش وزن

شاید پیش خودتان فکر کنید اضافه وزن یک دلیل سطحی برای طلاق گرفتن است، اما این موضوع یکی از اصلی ترین علل طلاق به تعداد می رود. در برخی از موارد، افزایش وزن قابل توجه همسر باعث می شود جذابیت خود را نزد شوهر یا زن خود از دست دهد. باید قبول کنیم که ظاهر افراد اهمیت خیلی زیادی دارد.

بسیاری از افراد از اینکه همسر بیش از حد چاق خود را به دیگران معرفی نمایند، خجالت می کشند. درست است که باید اهمیت بیشتری به باطن و اخلاقیات افراد بدهیم، اما نمی توانیم از اهمیت ظاهر افراد غافل شویم.

6. انتظارات غیرواقع گرایانه

با هزار انتظار، امید و آرزو وارد زندگی مشترک می شوید و توقع دارید همسرتان مطابق انتظارات شما عمل کند، اما در زندگی زناشویی همه چیز آن طور که شما توقع دارید پیش نمی رود. نباید انتظارات بیش از حد زیادی از همسر خود داشته باشید، وگرنه با همسرتان دچار اختلاف می شوید، چون او نمی تواند انتظارات شما را موبه مو اجرا کند.

اینکه از همسرتان بخواهید آن طور که شما می خواهید لباس بپوشد، با کسانی که شما دوست دارید رفت وآمد کند و همواره باب میل شما عمل کند، اصلا واقع گرایانه نیست.

7. عدم برابری

عدم برابری را هم می توانیم در فهرست علل طلاق جای دهیم. برابری زن و مرد برای خیلی از افراد هیچ معنایی ندارد. هنوز هم افرادی پیدا می شوند که زن را متعلق به آشپزخانه و مرد را متعلق به بیرون از خانه می دانند.

بسیاری از آقایان برای اینکه به اصطلاح زن ذلیل تلقی نشوند، از یاری به همسر خود در کارهای خانه اجتناب می نمایند. این موضوع باعث می شود زن احساس کند نسبت به شوهرش مسؤولیت بیشتری به عهده دارد و به خاطر این نابرابری احساس عصبانیت و تنفر از همسر در او ریشه کند. این موضوع به طور ویژه درباره زنان شاغل صدق می نماید.

بسیاری از زنان شاغل صبح ها هم زمان با همسر خود از خانه خارج می شوند و عصر هم تقریبا هم زمان با همسرشان به منزل برمی گردند. زن شاغل باید از وقتی که به خانه برمی شود، مشغول آشپزی، تمیز کردن خانه ، بچه داری و… شود، اما شوهر او می تواند به راحتی و بدون دغدغه استراحت کند. این موضوع باعث می شود زن از این شرایط خسته شود و کم کم به فکر طلاق بیفتد. البته نابرابری فقط زنان را تحت تأثیر قرار نمی دهد و مردها هم از این موضوع رنج می برند.

8. زود ازدواج کردن

ازدواج در سن کم یکی دیگر از علل طلاق محسوب می شود. دیدگاه افراد در سن کم با زمانی که عظیم می شوند فرق دارد. وقتی که سنتان کم است، تصور دیگری درباره ازدواج دارید که ممکن است با افزایش سن این تصور تغییر پیدا کند. ازدواج کردن در سن خیلی کم به دلایل مختلف منجر به طلاق می شود.

زوج هایی که در سن کم ازدواج می نمایند، به احتمال بیشتر دچار مسائل اقتصادی می شوند، چون هنوز از لحاظ شغلی در موقعیت ثابت و خوبی قرار ندارند. در برخی از موارد آن ها به میزان کافی بالغ نشده اند و نمی دانند چطور به طرز مؤثری باید با همسر خود و البته دیگران ارتباط برقرار نمایند. ازدواج کردن در سن بالاتر به این معنی است که تجربه بیشتری در زندگی پیدا نموده اید و درک بهتری از ازدواج و زندگی زناشویی دارید.

9. اعتیاد

متأسفانه اعتیاد مسئله ای است که این روزها افراد زیادی را درگیر نموده است. البته منظور ما در اینجا فقط اعتیاد به مواد مخدر نیست. همان طور که می دانید، اعتیاد انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توانیم اعتیاد به گیم، شرط بندی، خرج کردن غیرقابل کنترل و… را نام ببریم.

اعتیاد هر نوعی که داشته باشد، زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود فرد شغل، دوستان، خانواده و همسر خود را از دست دهد . اعتیاد اثرات مخربی روی زندگی زناشویی دارد و باعث دروغ گفتن و از بین رفتن اعتماد بین زن و شوهر می شود. تعجبی ندارد که اعتیاد یکی از علل طلاق به تعداد می رود.

سخن آخر

گاهی اوقات آن قدر زندگی زناشوییتان با مشکل روبرو می شود که طلاق گرفتن تنها راهکار معقول به نظر می رسد. هرچند که بهتر است با گفت وگو همه چیز را به صورت مسالمت آمیز حل کنید، اما برخی وقت ها ادامه زندگی مشترک امکان پذیر نیست؛ در چنین مواقعی فقط با طلاق است که می توانید خودتان را از شرایط بدی که در آن هستید، نجات دهید.

زوج ها به دلایل مختلف از یکدیگر طلاق می گیرند. از جمله رایج ترین علل طلاق می توانیم به خیانت، ازدواج کردن در سن کم، مسائل اقتصادی، نداشتن ارتباط با یکدیگر، عدم برابری و انتظارات غیرواقع گرایانه را نام ببریم. به طلاق به اسم اولین راهکار فکر نکنید، اما اگر دیگر امیدی به زندگی مشترکتان نداشتید، بعد از مشورت با مشاور طلاق را در نظر بگیرید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ غزل مگ را بخوانید.

منبع: marriage

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 علت بسیار رایج که باعث طلاق و جدایی زوج ها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 علت بسیار رایج که باعث طلاق و جدایی زوج ها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید