تبدیل جسد انسان به کود در کالیفرنیا

به گزارش وبلاگ غزل، تا سال 2027 ساکنان استان کالیفرنیا این حق انتخاب را دارند که پس از مرگ، جسدشان به کودی سرشار از مواد مغذی تبدیل گردد.

تبدیل جسد انسان به کود در کالیفرنیا

وبلاگ غزل | کالیفرنیا به شمارِ رو به رشدِ استان هایی پیوسته است که به شهروندان شان اجازه می دهند پس از مرگ، بدن شان به کود تبدیل گردد. قانون نوی که به وسیله فرماندار گَوین نیوسام روز یکشنبه به امضا رسید به مقامات کالیفرنیایی دستور می دهد تا سال 2027 برای چیزی که به ساده سازی ارگانیک طبیعی معروف است، قوانین لازم را وضع نمایند. واشنگتن نخستین استان کشور شد که سال 2019 کود انسانی را قانونی کرد و پس از آن کلرادو و ارُگِان سال 2021 این رویه را دنبال کردند. وِرمونت نیز ماه ژوئن 2022 این عمل را قانونی کرد.

به گزارش وبلاگ غزل ، کود انسانی معمولاً به این شکل ساخته می گردد که بدن را درون یک محفظه فولادی قرار می دهند، سپس آن را با مواد ارگانیک از قبیل کاه، خرده های چوب و یونجه می پوشانند. میکرب ها جسد و ماده گیاهی را تجزیه نموده و اجزای مختلف آن را ظرف 30 روز به یک خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می نمایند. سپس کارکنانِ بنگاهِ فراوری کود انسانی، جسد کودشده را از درون محفظه برداشته و مدت دو تا شش هفته به آن مهلت می دهند تا به عمل بیاید. در آخر اعضای خانواده می توانند آن را مانند هر نوع کود دیگری استفاده نمایند، مثلاً آن را با خاک باغچه ترکیب نمایند یا آن را برای استفاده در نواحی حافظت شده اهداء نمایند.

(مرکز فراوری کود انسانی در استان واشنگتن)

هر بدن حدود یک یارد مکعب (حدود هفت دهم متر مکعب) کود فراوری می نماید. طرفداران این روش استدلالشان این است که این خاک موادِ مغذیِ موجود در بدن ما را به طبیعت بازمی گرداند، از تخریب جنگل ها جلوگیری می نماید، کربن را جدا می نماید و زندگی نو را تغذیه می نماید. طرفداران از کود انسانی در قیاس با مرده سوزی به عنوان جایگزین سازگارتری با محیط زیست تمجید می نمایند، چون مرده سوزی بیش از نیمی از تمام روش های کفن و دفن ایالات متحده را به خود اختصاص داده و انتظار می رود حتی در چند سال آینده محبوب تر هم بگردد.

تخمین زده می گردد فرایند مرده سوزی (دربرگیرنده سوزاندن، انحلال یا تبدیل جسد انسان به خاکستر و قطعات استخوان) به طور میانه از هر بدن 534.6 پوند دی اکسید کربن وارد هوا کند؛ به عبارت دیگر حدود 360 هزار تن متریک گاز گلخانه ای هر سال در ایالات متحده از این کار به هوا ساطع می گردد. خاکسپاری به شیوۀ معمول در آمریکا نیز در نوع خود به محیط آسیب می رساند، زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده برای مومیایی کردن جسد می تواند به خاک نفوذ پیدا کند. هر ساله حدود 5.3 میلیون گالن مایع مانند فرمالدهید، متانول و اتانول دفن می شوند. تابوت ها و گورخانه ها نیز هزینه بر هستند و برای ساخت آن ها سالانه به 30 میلیون فوت تخته چوب و تقریباً 2 میلیون تن بتن، فولاد و مواد دیگر احتیاج است.

کریستینا گارسیا قانون گذار کالیفرنیایی که پیش نویس لایحه کود انسانی کالیفرنیا را نوشته، توئیت نموده که: آتش سوزی ها، خشکسالی های شدید و امواج گرمای بی سابقه به ما یادآوری می نماید تغییرات آب و هوایی واقعی هستند و ما باید هر کاری که از دستمان برمی آید برای کاهش انتشار متان و CO2 انجام دهیم.

با این حال همه موافق ایده تبدیل بدن عزیزانشان به کود انسانی نیستند. کنفرانس کاتولیک کالیفرنیا با این لایحه مخالفت کرد و در نامه ای نوشت کود انسانی بدن انسان را به یک کالای دورانداختنی تقلیل می دهد. در نیویورک نیز جایی که لایحه کود انسانی ارائه شده، کنفرانس کاتولیک مخالفت های مشابهی را ابراز نموده و گفته است این فرایند در نگهداری و حفاظت از کرامت و حرمت انسانی ناتوان است. آن ها گفته اند که ما باور داریم بسیاری از نیویورکی ها در برترین حالت با این روش پیشنهادشده کودسازی احساس راحتی نمی نمایند. این روش برای بقایای سبزیجات و پوست تخم مرغ مناسب تر است تا بدن انسان ها!

منبع: smithsonianmag

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "تبدیل جسد انسان به کود در کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل جسد انسان به کود در کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید