طرز تهیه انواع بستنی های خانگی

به گزارش وبلاگ غزل، عموما بستنی به عنوان یک میان وعده ناسالم شناخته می گردد. اما بستنی های خانگی و بستنی هایی که از مواد اولیه سالم تهیه می شوند، نه تنها ناسالم نیستند، بلکه هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان یک میان عده مفید و سرشار از ویتامین محسوب می شوند. بیشتر بستنی های بسته بندی، حاوی کلسیم هستند که یک ماده معدنی مهم برای رشد بچه ها است. اما به علت چربی و شکر زیاد این محصولات، توصیه می گردد مصرف آن ها محدود گردد. به طور کلی، هر چه مواد تشکیل دهنده بستنی طبیعی تر باشد، بستنی سالم تر خواهد بود.

طرز تهیه انواع بستنی های خانگی

با توجه به کالری، شکر و چربی بالای انواع بستنی های موجود در بازار و ترجیح عده ای به تهیه انواع بستنی های خانگی سالم و بدون ضرر برای بچه ها شان، در ادامه این مقاله از وبلاگ وبلاگ غزل ، طرز تهیه انواع بستنی های خانگی با مواد اولیه سالم را برایتان در نظر گرفتیم.

بستنی موز و توت فرنگی

این بستنی جزو بستنی های خانگی سالم و خوشمزه تنها از توت فرنگی و موز درست می گردد و برای تهیه آن به دستگاه بستنی ساز احتیاجی ندارید. بستنی موز و توت فرنگی خیلی سریع آماده می گردد و یک میان وعده عالی تابستانی برای بچه ها شما خواهد بود.

مواد لازم:

  • موز: 4 عدد (بزرگ و کاملا رسیده)
  • توت فرنگی تازه: 450 گرم

طرز تهیه:

  1. موزها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای برش دهید. توت فرنگی ها را له نموده و آن ها را نیز برش بزنید.
  2. یک تکه کاغذ روغنی را روی یک سینی پهن کنید (برای جلوگیری از چسبیدن میوه ها به سینی). میوه ها را به صورت یک لایه داخل سینی بچینید. سپس، سینی را در فریزر قرار دهید و به مدت 2 ساعت یا تا زمانی که کاملا یخ بزنند، داخل فریزر قرار دهید.
  3. وقتی میوه ها یخ زدند، آن ها را داخل آسیاب یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید. این کار را آنقدر انجام دهید تا مخلوط خامه ای و یکدست گردد. مدتی طول می کشد تا ترکب به قوام مورد نظر برسد، بنابراین نگران نباشید که مبادا ترکیب شما دچار مشکل شده باشد.
  4. اگر دوست دارید بستنی بافت منسجم تری داشته باشد، مخلوط را در یک ظرف فلزی با ظرفیت 1.5 لیتر منتقل کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت یا تا زمانی که سفت گردد فریز کنید. بعد ا بیرون آوردن بستنی از فریزر، حدود 5 تا 10 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا قبل از سرو کمی از حالت سفتی خارج گردد.
  5. شما می توانید به جای مانده بستنی را داخل یک ظرف درب دار ریخته و داخل فریزر نگه دارید.

بستنی یخی کره بادام زمینی و ماست

از میان انواع بستنی های خانگی، بستنی یخی بین بچه ها بسیار پرطرفدار است. بستنی یخی کره بادام زمینی سریع و سرشار از پروتئین بوده و فاقد هیچ گونه قند و شیرین کننده مصنوعی است. این بستنی تنها از سه ماده اولیه تهیه می گردد.

مواد لازم:

  • موز: 5 عدد (بزرگ و ریز خرد شده)
  • کره بادام زمینی: ⅔ پیمانه (بدون نمک و شکر)
  • ماست یونانی: 1 ¼ (بدون چربی)
  • قالب بستنی

طرز تهیه:

  1. همه مواد را در ظرف غذاساز یا مخلوط کن خود قرار دهید. مواد تا زمانی که کاملا صاف و یکدست شوند، مخلوط کنید.
  2. قالب های بستنی را با مخلوط پر کنید. می توانید مخلوط را مستقیما در قالب ها بریزید یا از یک قاشق بهره ببرید.
  3. در این مرحله، یک چوب بستنی را داخل مواد داخل بستنی قرار دهید. سپس بستنی ها را داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. پس از 2 تا 3 ساعت بستنی شما آماده سرو است.

بستنی موز و دارچین

یک جلاتو خانگی سالم و آسان که ترکیبی از ماست یونانی، دارچین و موز است و احتیاجی به بستنی ساز ندارد.

مواد لازم:

  • موز: 4 عدد (بزرگ)
  • ماست یونانی: 1 ½ پیمانه (سرد)
  • عصاره وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • پودر دارچین: ½ قاشق چای خوری
  • عسل: ⅓ پیمانه

طرز تهیه:

  1. موزها را به صورت گرد برش زده و روی سینی که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده، قرار دهید و به مدت 4 ساعت یا یک شب فریز کنید.
  2. موز، ماست، وانیل، دارچین و عسل را در غذاساز یا مخلوط کن ریخته و به مدت 3 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که یکدست شوند، مخلوط کنید.
  3. ترکیب را درون یک ظرف فلزی با ظرفیت 1.5 لیتر بریزید و به مدت 3 تا 4 ساعت یا تا زمانی که سفت گردد، منجمد کنید. سپس، ظرف را از فریزر خارج نموده و بگذارید حدود 15 دقیقه قبل از سرو در دمای اتاق بماند. هنگام سرو می توانید بستنی را با کمی عسل تزئین کنید.

بستنی یخی پرتقال و کیوی

این بستنی خانگی سالم می تواند طراوت و تازگی را جایگزین گرمای طاقت فرسای تابستان کند. بستنی پرتقال و کیوی فاقد شیرین کننده های مصنوعی بوده، کم کالری و سرشار از ویتامین است.

مواد لازم:

  • آب پرتقال تازه: 1 ¼ پیمانه
  • کیوی: 10 عدد (پوست کنده)
  • عسل: اختیاری
  • قالب بستنی

طرز تهیه:

  1. داخل هر یک از قالب های بستنی را با 1 قاشق غذاخوری آب پرتقال پر کنید. حدود 1 ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند.
  2. پس از آماده شدن لایه پرتقال، لایه کیوی را آماده کنید. کیوی را در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید. مخلوط را بچشید و مطابق میل خود شیرین کنید (در این مرحله می توانید کمی عسل اضافه کنید). پوره کیوی را در قالب های بستنی بریزید. چوب های بستنی را داخل قالب ها قرار دهید و یک ساعت دیگر داخل غریزر قرار دهید.
  3. آب پرتقال به جای مانده را اخل قالب بریزید و یک ساعت یا تا زمانی که کاملا منجمد گردد، داخل فریزر قرار دهید.

بستنی شاه توت

برای تهیه این بستنی شاه توت بدون قند و آسان سه ماده و 5 دقیقه زمان ضروری است. این بستنی هم به دستگاه بستنی ساز احتیاجی ندارد و به راحتی می توان آن را با دستگاه غذاساز یا مخلوط کن درست کرد.

مواد لازم:

  • شاه توت: 4 پیمانه (منجمد)
  • شیر: 1 پیمانه
  • عسل: ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. شاه توت یخ زده، شیر و عسل را داخل غذاساز ترکیب کنید.
  2. مواد را آنقدر مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند. مخلوط را بچشید و در صورت احتیاج، شیرینی آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.
  3. می توانید این بستنی را فورا سرو کنید. اگر بلافاصله قصد خوردن آن را ندارید، بستنی را به یک قالب فلزی منتقل کنید و آن را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید. برای داشتن یک بستنی نرمتر، گاهی آن را هم بزنید.

نکات بستنی شاه توت:

  • اگر قصد دارید بیش از 2 ساعت بستنی را فریز کنید، 5 تا 10 دقیقه قبل از سرو آن را از فریزر خارج کنید تا نرم گردد.
  • در اصل می توانید از هر میوه ای که دوست دارید برای این دستور بهره ببرید. فقط باید از قبل میوه ها را داخل فریزر قرار دهید و همان دستورالعمل را دنبال کنید.
  • بعلاوه می توانید از ماست یونانی به جای شیر بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید از شهد، شربت یا هر نوع شیرین کننده دلخواه بهره ببرید.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه انواع بستنی های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع بستنی های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید