عجایب هفت گانه ساده شده؛ معرفی بردگیم نوروزی: 7Wonders: Architects

به گزارش وبلاگ غزل، مجموعه بازی های عجایب هفت گانه (Seven Wonders) یکی از پدیده ها و مهم ترین بازی های رومیزی دهه گذشته بوده است. وقتی آنتونی بائوزا (Antoine Bauza) در سال 2010 بازی عجایب هفت گانه را طراحی و وارد بازار کرد، شاید کسی گمان نمی کرد که اثری خلق شده باشد که نزدیک به 13 سال بعد آن را به عنوان یکی از پرافتخارترین و پرجایزه ترین بازی های رومیزی خطاب کنیم. موفقیت این اثر باعث شد که افزونه های متعددی برای آن فراوری گردد و سپس بازی های دیگری بر اساس آن خلق گردد. ابتدا بازی عجایب هفت گانه: دوئل منتشر شد که بعضی اعتقاد دارند حتی از بازی اصلی هم بهتر است و واقعاً یک تجربه دونفره استراتژی ناب را به بازیکنان ارائه می دهد. با این وجود، عجایب هفت گانه: دوئل آخرین بازی از این مجموعه نبوده است و در سال 2021 اثر جدیدی با نام عجایب هفت گانه: معماران (Seven Wonders: Architects) منتشر شد.

عجایب هفت گانه ساده شده؛ معرفی بردگیم نوروزی: 7Wonders: Architects

عجایب هفت گانه: معماران یک بازی 2 تا 7 نفره است. این اثر در حالی که حس آشنای بازی اصلی را حفظ نموده اما مکانیک های خاص خودش را دارد و ساختار آن کمی فرق نموده است. در اینجا اگرچه همچنان در پایین بازی کسب امتیاز اهمیت بیشتری دارد اما به جای اینکه شما در جریان بازی در حال ساخت یک تمدن یا سرزمین قدرتمند باشید، در این بازی تمرکز روی ساخت عجایب هفت گانه رفته است. بازیکنان در ابتدای بازی یک شگفتی ساخته نشده دریافت می نمایند و باید منابعی را برای ساختن جامعه خود جمع آوری نمایند، قدرت نظامی را برای پیروزی در جنگ ها افزایش دهند، بر مدیریت منابع نظارت نمایند، پیشرفت های علمی را محقق نمایند و در حین رقابت برای به جا گذاشتن اثر خود در تاریخ دنیا، امتیازات پیروزی مدنی را جمع آوری نمایند. طراحی هنری و بصری بازی بسیار زیبا است، به خصوص وقتی شما پیروز به ساخت یک عجایب هفت گانه می شوید.

عجایب هفت گانه بازی دشواری نیست اما عجایب هفت گانه: معماران حتی آن بازی را هم آسان تر و جمع وجورتر نموده است تا در جمع های خانوادگی آموزش دادن آن راحت تر باشد. اگرچه هنوز استراتژی در بازی اهمیت دارد اما تقویت برخی از المان های مبتنی بر شانس باعث شده تا افرادی که کمتر با این اثر آشنایی دارند یا بازیکنان کم سن وسال تر هم شانس برنده شدن داشته باشند و بازی کردن آن در جمع های کمتر آشنا با بازی های رومیزی فوق العاده باشد.

هر سه بازی عجایب هفت گانه گزینه های فوق العاده ای برای تجربه در تعطیلات عید است. اگر در پی تجربه بزرگ تر و جامع تری هستید، بازی اصلی را تجربه کنید و اگر در پی تجربه جمع وجورتر و آسان تری هستید که در جمع های مختلف مجذوب کننده باشد، عجایب هفت گانه: معماران را بازی کنید. اگر هم در پی یک تجربه دونفره بسیار استراتژیک و عمیق هستید، حتماً عجایب هفت گانه: دوئل را تجربه کنید.

نام بازی: Seven Wonders: Architects

طراح: Antoine Bauza

طراح هنری: Etienne Hebinger

بازی فکری مدل عجایب هفتگانه معماران 7Wonders Architects

470,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فکری مدل 7wonders 2020

445,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فکری فان تایمز مدل 7Wonders duel

7 %

245,000

227,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "عجایب هفت گانه ساده شده؛ معرفی بردگیم نوروزی: 7Wonders: Architects" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفت گانه ساده شده؛ معرفی بردگیم نوروزی: 7Wonders: Architects"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید