علی اف با پوتین در روسیه ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ غزل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف همتای آذربایجانی وی در شهر سوچی روسیه ملاقات و بر تقویت همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

علی اف با پوتین در روسیه ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ غزل، به نقل از آناتولی، پوتین در این ملاقات با بیان این که روابط سیاسی و تجاری دو کشور همچنان رو به توسعه است، اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری روسیه و آذربایجان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته و مسکو همچنان یکی از شرکای اصلی تجاری باکو است.

وی با اشاره به ادامه مسائل در قره باغ نیز گفت: نیروهای حافظ صلح روسیه نقش مثبتی در منطقه ایفا می نمایند. مرکز نظارت مشترک ترکیه و روسیه نیز به طور موثر کار می نماید اما متاسفانه هنوز بعضی اتفاقات تلخ در منطقه روی می دهد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه موضوع قره باغ در نشست سه جانبه امروز که با حضور نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان برگزار می گردد، به تفصیل مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت، توضیح داد: ما امروز گرد هم آمدیم تا شرایط لازم را برای رفاه و آرامش مردم در قره باغ و توسعه در این منطقه ایجاد کنیم.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در این ملاقات تاکید نمود که روابط خود با روسیه را به عنوان یک مشارکت استراتژیک می بینند و بر توسعه بیشتر روابط تمرکز هستند.

وی با اشاره به اینکه حجم تجارت بین دو کشور افزایش یافته و علاقه متقابل زیادی برای توسعه روابط تجاری از سوی محافل تجاری وجود دارد، اضافه کرد: تا به امروز 7 نقشه راه را با روسیه در زمینه های مالی، حمل و نقل و بشردوستانه اجرا نموده ایم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به ادامه اختلافات با ارمنستان گفت: در طول یک سال هیچ درگیری یا حادثه جدی در منطقه تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه رخ نداده و تنها بعضی حوادث جزئی وجود داشته است. منطقه درگیری اخیر تحت مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه نبوده و باید به صورت دوجانبه یا سه جانبه درباره آن صحبت کنیم.

لازم به ذکر است امروز ملاقات سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان برای آنالیز مناقشات مرزی میان باکو و ایروان برگزار خواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "علی اف با پوتین در روسیه ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف با پوتین در روسیه ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید