اگر کشک بادمجان دوست ندارید حتما این غذا را امتحان کنید

به گزارش وبلاگ غزل، کشک بادمجان و هلیم بادمجان از معروف ترین غذاهایی هستند که با بادمجان درست می شوند اما با بادمجان می توان غذاهای دیگری هم پخت.

اگر کشک بادمجان دوست ندارید حتما این غذا را امتحان کنید

یکی از آنها خوراک دارچین و بادمجان است که گوشت و پنیر پیتزا هم دارد؛ غذایی خوش قیافه که البته پرخاصیت هم هست.

1. بادمجان ها را به صورت حلقه ای برش دهید. همین کار را با هویج هم بکنید. مقداری روغن مایع در تابه بریزید و آن را داغ کنید. سپس بادمجان ها را تفت دهید. هویج را هم در تابه ای دیگر تفت دهید.

2. پیاز را خلالی کنید و در یک قابلمه تفت دهید، کمی رب هم بزنید. سراغ گوشت بروید و آن را به پیاز و رب اضافه کنید. بعد کمی تفت دهید، نمک و فلفل بزنید و مقداری هم آب داغ اضافه کنید. باید مدتی صبر کنید تا گوشت بپزد.

3. در یک ظرف نسوز یک لایه از مخلوط بادمجان و هویج را بچینید و روی آن را با گوشت و جعفری خرد شده بپوشانید. دارچین هم بپاشید و سراغ سس سفید بروید. تمام سطح بادمجان غذا را با سس بپوشانید. پنیر پیتزا هم روی سس بریزید و دوباره سراغ مخلوط بادمجان و هویج بروید. همان کارهای قبلی را برای این لایه هم انجام دهید. مواد که تمام شد یا اینکه ظرف پر شد، روی غذا را دارچین بزنید و فویل آلومینیومی روی ظرف بکشید. البته چند سوراخ کوچک روی فویل ایجاد کنید.

4. فر را آماده کنید. حرارت 200 درجه سانتی گراد برای پخت این غذا ضروری است. فر که داغ شد، ظرف را 45 دقیقه در آن قرار دهید. پس از آن غذا آماده است.

مواد لازم:

6 عدد بادمجان

4 عدد هویج

250 گرم گوشت چرخ نموده

1 عدد پیاز بزرگ

50 گرم جعفری خرد شده

1 ق س رب

1 ق م دارچین

100 گرم پنیر پیتزا

نمک و فلفل

روغن مایع

سُس سفید

آرد را با کره تفت دهید. ابتدا باید کره را آب کنید و سپس آرد بریزید. آرد که تفت داده شد، شیر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ گردد. سس شما آماده است.

مواد لازم سس:

یک پیمانه شیر

یک قاشق سوپ خوری آرد سفید

10 گرم کره

نمک و فلفل

یه جور دیگه

اگر اجاق شما فر ندارد، باید از یک تابه گود بهره ببرید. پیش از چیدن لایه ها در ظرف هم باید کف تابه را به سس آغشته کنید. نیاز به فویل هم ندارید. در تابه را که بگذارید، کفایت می نماید. 20 دقیقه بعد غذای شما آماده است.

منبع: همشهری

منبع: فرادید

به "اگر کشک بادمجان دوست ندارید حتما این غذا را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کشک بادمجان دوست ندارید حتما این غذا را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید