طرز تهیه راتاتویی چگونه است؟

به گزارش وبلاگ غزل، با طرز تهیه راتاتویی می توانید یک خورشت فرانسوی کلاسیک را به یک وعده غذایی فوق العاده آماده کنید. فرانسوی ها می دانند چگونه آشپزی نمایند و این هنر قطعاً یکی از مواردی است که می توان برای تهیه راتاتویی از آن الهام گرفت. راتاتویی حجم زیادی از سبزیجات تابستانی را خود دارد. اگر سعی کنید همه آنها را یکباره در قابلمه بریزید، هیچ یک از سبزیجات فرصتی برای کاراملی شدن ندارند.

طرز تهیه راتاتویی چگونه است؟

در حقیقت، تا زمانی که کدو سبز نرم گردد، بادمجان از بین می رود و احتمالاً راتاتویی شما هرگز پتانسیل کامل خود را نخواهد داشت. در این آنالیز به شما طرز تهیه راتاتویی فرانسوی را آموزش می دهیم. بعلاوه، برای خرید سبزیجات باکیفیت و دارای تخفیف می توانید از وبسایت و اپلیکیشن وبلاگ غزل ! بهره ببرید.

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی در فر

ما از راتاتویی فرانسوی اصیل در این دستور غذایی الهام گرفتیم. گوجه فرنگی، بادمجان، کدو سبز و کدو زرد و فلفل دلمه ای مواد غذایی اصلی راتاتویی هستند. هر سبزی را در روغن زیتون بپزید تا زمانی که نرم شوند. در سرانجام همه مواد را با هم ترکیب کنید تا طعم همه مواد یکدست شوند. این دستور غذا کمی فرق دارد. ما سبزیجات را تفت می دهیم تا زمانی که سبزیجات به طرز خوشمزه ای کاراملی شده و کمی آب دار شوند. سپس، سبزیجات کاملاً تفت داده شده را به سس گوجه فرنگی اضافه کنید.

  • زمان آماده سازی: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 40 دقیقه
  • زمان کل: 1 ساعت
  • کالری: 290
  • مناسب برای: 4 نفر

مواد تشکیل دهنده راتاتویی

  • 6 عدد گوجه فرنگی میانه یا 4 تا بزرگ
  • 1 بادمجان میانه
  • 1 فلفل دلمه ای بزرگ قرمز، نارنجی یا زرد
  • 1 کدو سبز میانه
  • 1 کدو حلوایی زرد بزرگ
  • 5 قاشق غذاخوری + 1 قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ¾ قاشق چایخوری نمک دریایی
  • 1 پیاز میانه و خرد شده
  • 4 حبه سیر فشرده یا ریز شده
  • ¼ فنجان ریحان تازه خرد شده
  • ¼ قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز
  • ¼ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده، برای مزه

با دستور پخت راتاتویی مجلسی همراه باشید:

1- فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد با یک توری وسط فر و یکی در یک سوم بالای فر گرم کنید. در صورت تمایل، دو ورقه پخت بزرگ و لبه دار را با کاغذ روغنی برای تمیز کردن آسان آن بپوشانید.

2- برای تهیه گوجه فرنگی، هسته ها را با چاقو جدا کنید. سپس آنها را روی سوراخ های بزرگ یک رنده در یک کاسه رنده کنید (اگر گوجه فرنگی را مورب نگه دارید این کار راحت تر است) و به جای مانده پوست گوجه فرنگی را خرد کنید. یا گوجه فرنگی ها را در غذاساز بریزید تا به شکل تفاله کف آلودی درآیند و سپس آنها را کنار بگذارید.

3- در یک ورقه پخت، بادمجان خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید تا کمی پوشش داده گردد. بادمجان ها را در یک لایه روی تابه بچینید و ¼ قاشق چایخوری روی آن نمک بپاشید و کنار بگذارید.

4- در ورقه پخت دیگر، فلفل دلمه ای، کدو سبز و کدو زرد را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و ¼ قاشق چایخوری مخلوط کنید. سبزیجات را در یک لایه بچینید. ماهیتابه بادمجان را روی قفسه وسط و سایر سبزیجات را در طبقه بالایی قرار دهید. تایمر را برای 15 دقیقه تنظیم کنید.

5- در همین حین، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک فر بزرگ یا قابلمه روی حرارت میانهی گرم کنید. پیاز و ¼ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. حدود 8 تا 10 دقیقه تا زمانی که پیاز نرم شده و لبه های آن کاراملی گردد، آن را بپزید و گاهی هم بزنید.

6- سیر را اضافه نموده، هم بزنید و حدود 30 ثانیه آن را تفت دهید تا معطر گردد. گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و از یک قاشق چوبی یا کفگیر سیلیکونی محکم استفاده نمایید تا تکه های قهوه ای رنگی که در کف تابه چسبیده اند را در مخلوط هم بزنید. حرارت را تا میانه به کم یا در صورت لزوم کاهش دهید تا آرام بپزد.

7- وقتی 15 دقیقه تمام شد، هر دو ظرف را از فر خارج نموده، هم بزنید و محتویات هر کدام را به طور مساوی در بین تابه ها پخش کنید. این بار بادمجان ها را روی قفسه بالایی و سایر سبزیجات را در طبقه وسط قرار دهید.

8- حدود 10 دقیقه بیشتر مواد را بپزید تا بادمجان ها خوشرنگ و روی لبه های آن طلایی شوند (بادمجان زودتر از بقیه درست می گردد). بادمجان ها را از فر خارج نموده و با احتیاط بادمجان ها را داخل سس گوجه فرنگی در حال جوشیدن بریزید.

9- اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه دیگر تابه کدو و فلفل دلمه ای پخته گردد تا فلفل ها کاراملی شوند. سپس محتویات تابه را داخل سس در حال جوش بریزید. 5 دقیقه دیگر به جوشیدن ادامه دهید تا طعم ها با هم ترکیب شوند.

10- قابلمه را از روی حرارت بردارید. یک قاشق چایخوری روغن زیتون، ریحان تازه و تکه های فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید. زمانی که پونه کوهی خشک شده را داخل قابلمه می اندازید، آن را بین انگشتان خود خرد کنید. با نمک اضافی و فلفل سیاه، آن را مزه دار کنید.

11- با کمی روغن زیتون و ریحان خرد شده اضافی یا فلفل سیاه این غذا را در کاسه سرو کنید. شاید مانند همه خورش ها، طعم این راتاتویی با خنک شدن بهتر می گردد. حتی بهتر است این غذا را روز بعد دوباره گرم گردد. راتاتویی در یخچال به مدت چهار روز یا چند ماه قابل نگهداری است.

نکته: این غذا همراه با نان تست برشته و پنیر پارمزان که روی آن پاشیده شده عالی خواهد شد.

طرز تهیه راتاتویی در ماهیتابه و بدون فر

کلیه مراحل تهیه راتاتونی مانند دستور پختی است که در بالا توضیح دادیم. بعد از پخت سبزیجات می توانید از قابلمه یا ماهیتابه برای تهیه این غذا بهره ببرید. دور تا دور قابلمه یک برش گوجه، یک برش بادمجان، یک برش کدو و یک برش پیاز بچینید و به همین صورت ادامه دهید تا تمامی موارد در قابلمه پر شوند.

طرز تهیه راتاتویی مرغ

اضافه کردن مرغ می تواند پروتئین لازم را برای بدن فراهم کند. در ابتدا سینه های مرغ را خرد نموده و با نمک و فلفل طعم دار کنید. بادمجان و کدو های پوست کنده شده، قارچ و گوجه فرنگی ها را نیز خرد کنید. مرغ و تمامی سبزیجات خرد شده را به صورت مجزا در روغن سرخ کنید. بعد از 40 دقیقه پخت حالا راتاتویی آماده سرو است.

کلام آخر

راتاتویی غذایی عالی برای استفاده از سبزیجات است. راتاتویی همه سبزیجات را به یک غذای جادو تبدیل می نماید. حتی اگر معمولاً عاشق بادمجان یا کدو نیستید، شرط می بندیم که از این راتاتویی لذت خواهید برد. این غذا وگان و بدون گلوتن است تا همه از آن لذت ببرند. راتاتویی وقتی روز بعد دوباره گرم می گردد، طعم بهتری خواهد داشت. اما مهم است که سبزیجات را تازه تهیه کنید. برای خرید سبزیجات باکیفیت و تخفیف خورده می توانید از وبسایت و اپلیکیشن وبلاگ غزل ! بهره ببرید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه راتاتویی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه راتاتویی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید