ترفندهای طلایی خانه داری که دانستن آنها ضروری است

به گزارش وبلاگ غزل، دانستن ترفندهای خانه داری برای داشتن خانه ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می کند تا بتوانید همه مسائل مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی با اطمینان حل کنید.

ترفندهای طلایی خانه داری که دانستن آنها ضروری است

به گزارش وبلاگ غزل، داشتن خانه ای تمیز و مرتب دغدغه همیشگی افراد است. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم 5 ترفند مهم و طلایی خانه داری را که تا به حال نمی دانستید، با شما در میان بگذاریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1ـ اسپری خوشبوکننده و ضدعفونی کننده یخچال

یکی از مشکلاتی که همه در منزل با آن درگیر هستند، تمیز کردن یخچال و از بین بردن بوی بد ناشی از وجود برخی مواد غذایی در آن است. معمولا بوی یخچال با تمیز کردن از بین نمی رود. در این مطلب ما می خواهیم طرز تهیه یک اسپری خوشبو کننده و ضدعفونی کننده برای یخچال را به شما آموزش بدهیم که با استفاده از آن هم بوی بد یخچال از بین می رود و هم تمیز و ضد عفونی می شود.

دو لیوان آب ولرم را همراه با دو قاشق چایخوری وانیل، دو قاشق چایخوری جوش شیرین و دو قاشق چایخوری مایع ظرفشویی داخل یک بطری اسپری دار بریزید و خوب تکان بدهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. حالا محلول را داخل یخچال و روی قفسه ها اسپری کنید و با یک حوله تمیز روی قفسه ها را بکشید تا کاملا تمیز و خوشبو شود.

2ـ شستن راحت پارچ مخلوط کن

معمولا شستن پارچ مخلوط کن به دلیل داشتن تیغه ها کار سختی است و گاه پیش می آید که شیارها و خطوط داخل پارچ بعد از شستشو به خوبی پاک نمی شوند. برای راحتی کار کافی است پارچ مخلوط کن کثیف را روی دستگاه بگذارید و دو لیوان آب گرم را همراه با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی داخل آن بریزید. حالا درب پارچ را ببندید و دکمه مخلوط کن را فشار بدهید. اجازه بدهید آب حدود سی تا چهل ثانیه با مایع ظرفشویی داخل پارچ هم بخورد؛ سپس دستگاه را خاموش کنید و پارچ را با آب بشویید. می بینید که پارچ کاملا تمیز شده است.

3ـ تمیز کردن آیینه ها بدون لکه

معمولا برق انداختن آیینه های منزل کار بسیار سختی است؛ چون همیشه بعد از تمیز کردن مقداری لکه و خط و خش روی آیینه باقی می ماند. استفاده از انواع شیشه پاکن ها و مواد شوینده شیشه و آیینه نیز چندان موثر نیست. اگر می خواهید آیینه ای درخشان و براق داشته باشید، بهتر است بدانید که شیشه پاک کن چون غلیظ است، موجب ایجاد لکه روی آیینه و شیشه می شود. برای جلوگیری از این مشکل کافی است نیمی از محلول شیشه پاک کن را داخل یک ظرف خالی کنید؛ سپس نیمه خالی قوطی شیشه پاک کن را با آب سرد پر کنید و خوب شیشه را تکان بدهید. با این کار مقدار غلظت محلول شیشه پاک کن کم می شود و دیگر آیینه و شیشه بعد از تمیز کردن لکه نخواهد داشت.

4ـ پاک کردن خطوط ماژیک و مداد رنگی از روی در اتاق

اگر در منزل کودک خردسال دارید، حتما یکبار هم شده با این صحنه روبرو شده اید که روی در اتاق پر از خطوط ماژیک یا مداد شمعی و مداد رنگی است. در این حالت بهتر است عصبانی نشوید و ادامه مطلب را بخوانید. برای پاک کردن راحت جای خطوط مداد رنگی و ماژیک از روی در اتاق، کافی است مقداری اسپری مو یا تافت را روی خطوط رنگی اسپری کنید؛ سپس با یک اسکاچ نرم یا پارچه روی خطوط را بکشید تا کاملا پاک و تمیز شود، به همین راحتی.

5ـ از بین بردن رسوب داخل کتری

معمولا کتری و سماور به دلیل وجود املاح زیاد آب بعد از مدتی استفاده دارای رسوب های سفت و گچی می شوند که تمیز کردن آنها کار راحتی نیست. برای اینکه رسوب کتری را به راحتی از بین ببرید، یک راه چاره آسان این است که یک بطری نوشابه بزرگ را داخل کتری بریزید و آن را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید و به مدت 5 دقیقه بجوشد. سپس کتری را خالی کنید و بشویید. اگر جرم ها زیاد باشد، ممکن است کمی از آن باز هم به جای مانده باشد. در مرحله بعد دو لیوان سرکه و کمی جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید و داخل کتری بریزید. حالا کتری را روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد و سپس آبکش کنید. اگر جرم ها سخت باشند، این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. با این روش جرم کتری کاملا از بین می رود و کتری شما مانند روز اول خواهد شد.

منبع: فرادید

  • بهترین روش برای خشک کردن انواع لباس که مانع خراب شدن آنها می شود
  • 5 ترفند در آشپزی که دانستن آنها بسیار مهم است
  • نکات صحیح استفاده از حوله و عمر مفید آن | حوله ها را باید چند وقت یکبار بشوییم؟
منبع: همشهری آنلاین

به "ترفندهای طلایی خانه داری که دانستن آنها ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای طلایی خانه داری که دانستن آنها ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید